پروفیل لوله

دسته بندی : مجله تهران آهن
پروفیل لوله

پروفیل لوله و موارد مصرف آن

پروفیل لوله یا همان لوله پروفیل دارای موارد مصرف های مختلف و کاربرد های مختلف میباشد که در مقاله ذیل آورده ایم ، برای خرید و استعلام قیمت لوله لطفا روی آن کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

لوله چیست؟

لوله مقطعی هست به صورت دایره ای توخالی (شامل قطر، ضخامت و طول ) که بیشتر برای جابه جایی و انتقال سیالات و غیره به کار می رود و در جنس های متفاوتی می تواند ساخته شود.

لوله به یک استوانه بلند تو خالی دو سر باز با سطح مقطع دایره ای شکل اطلاق می شود ،معنای پروفیل از نظر لغوی یعنی ثابت بودن مقطع در طولی معین.

  • فولادی
  • بتنی
  • پلاستیکی
  • پی وی سی
  • استیل
  • آلمنیوم
  • غیره

نام های رایج و بازاری

  • لوله ۳۲: لوله۳ یک اینچ
  • لوله ۳۲: لوله۳ یک اینچ
  • لوله ۶۰٫۳: لوله ۶ دو اینچ
  • لوله ۲۱٫۳: لوله ۲ یک دوم اینچ
  • لوله ۷۶٫۱:لوله ۷ دو و یک دو اینچ
  • لوله ۲۶٫۷: لوله ۲٫۵ یه چهارم اینچ
  • لوله ۴۲٫۴: لوله ۴ یک و یک چهارم اینچ
  • لوله های سنگین به لوله های با ضخامت بالا گفته می شود که معمولا از ۳ میلیمتر به بالا را شامل میشود
  • لوله ۴۸ : لوله ۵ ، لوله داربستی  یک و یک دوم اینچ که در داربست های ساختمانی و عمرانی به کار برده می شود

موارد مصرف لوله ها

پروفیل لوله های درزجوش را می توان از ابعاد ، جنس ، نحوه تولید ، نحوه تست و مصارف کاربردی آن ها به صورت های مختلف تقسیم بندی کرد. در تقسیم بندی ها رایج است که لوله های درزدار به سه دستۀ لوله های صنعتی ، لوله سیاه آب و لوله حفاری تقسیم بندی کنند.

اما این تقسیم بندی دقیق نیست و نمی تواند مشخصات لوله های مختلف کاربرد آنها را بیان کند

موارد مصرف پروفیل ها

  1. قسمت اعظمی از پروفیل ها به منظور ساختن در و پنجره های آهنی بکار می روند. این قوطی ها که به صورت گروهی از شماره ۱ تا ۷ (از لحاظ اندازه و مشخصات) تقسیم بندی شده اند می توانند در ساخت پنجره ها و چهارچوب آنها مورد استفاده قرار بگیرند.
  2. قوطی های مربع و مستطیل با مقاطع کوچک به عنوان نرده های فلزی برای در و پنجره منازل ، کناره راه پله ها و همچنین نرده کشی اطراف دیوارهای کارخانجات و زمین های محصور شده و نرده پیاده روها و خیابانها بکار می روند.
  3. قوطی های مربع و مستطیل با مقاطع بزرگتر که معروف به ستونی می باشند موارد استفاده متعددی در صنعت و ساختمان سازی دارند این قوطی ها که در مقاطع مربع از ۶۰*۶۰ میلی متر تا ۲۷۰*۲۷۰ میلی متر و در مقطع مستطیل از ۴۰*۱۰۰ میلی متر تا ۱۳۵*۳۰۰ میلی متر ساخته می شوند و ضخامت آنها از ۵/۲ تا ۸ میلی متر می باشند می توانند در ساختن ستون و اسکلت فلزی ساختمانها بکار روند. همچنین اگر این قوطی ها با مشخصات فیزیکی قابل اطمینانی ساخته شوند می توانند در ساختن شاسی تریلرها و نفت کش ها استفاده شوند.
  4. از قوطی مربع و مربع مستطیل در صنایع خودروسازی نیز استفاده می شود.
  5. از قوطی مربع در ساختن پایه میز و صندلی نیز استفاده می گردد.
  6. پروفیل هایی که به صورت Z تهیمه می شوند اکثراً برای پوشش سقف سوله ها بکار می روند.
  7. پروفیل های نبشی و ناودانی با روش نورد سرد نیز تولید می شوند . پروفیل نبشی از بال ۲۰ تا ۵۰ میلی متر و پروفیل های ناودانی ۱۰، ۱۲، ۱۸ در این دسته از محصولات قرار می گیرند. از پروفیل های نبشی می توان در ساختن چهارچوب درهای بزرگ آهنی و انواع قالب های فلزی بکار رفته در ماشین آلات استفاده کرد. ناودانی های کوچک در مواردی نظیر در کرکره ای مغازه ها بکار می روند.

پروفیل لوله

فرآیند تولید لوله و پروفیل فولادی

کار عمدۀ کارخانجات لوله و پروفیل تبدیل ورق فولادی (کلاف) به روش نورد سرد به محصول نهایی با شکل ها و ابعاد مختلف (قوطی های باز و بسته) می باشد. این فرآیند شامل مراحلی می باشد که ذیلاً به اختصار توضیح داده می شود:

مواد اولیه

مواد اولیه مصرفی اکثر کارخانجات قبل از راه اندازی فولاد مبارکه از کشورهای اروپایی و ژاپن تأمین می گردید ولی در حال حاضر قسمت عمدۀ آن از طریق فولاد مبارکه و قسمتی نیز ار کشورهای آسیای میانه ، برزیل ، اروپا و اروپای شرقی تهیه می گردد.

ورق مصرفی باید دارای ترکیبات شیمیایی خاص بوده بالطبع از خواص مکانیکی مناسبی برخوردار باشد تا در هنگام تولید برای سازنده و در نهایت برای مصرف کننده ایجاد مشکل ننماید.

در ابتدا باید این موضوع را باز کنیم که لوله و پروفیل چیست؟ و این مسئله که لوله و پروفیل چه کاربردی دارد؟

پروفیل لوله به یک استوانه بلند تو خالی اطلاق می شود که دو سر آن باز است و سطح مقطع آن دایره ای شکل می باشد.

پروفیل هم از نظر لغوی به معنای ثابت بودن مقطع در طولی معین می باشد. که به دو دسته قوطی باز و قوطی بسته دسته بندی می شود.

موارد مصرف لوله ها

لوله های درزجوش را می توان از ابعاد ، جنس ، نحوه تولید ، نحوه تست و مصارف کاربردی آنها به صورت های مختلف تقسیم بندی کرد. در تقسیم بندی ها این گونه است که لوله های درزدار به سه دستۀ لوله های صنعتی، لوله سیاه آب و لوله حفاری تقسیم بندی می کنند.

 موارد مصرف پروفیل ها

آن چیزی که مسلم است این است که قسمت اعظمی از قوطی ها در ساخت درب و پنجره های آهنی به کار می روند. از این پروفیل ها در ساخت پنجره ها و چهارچوب آنها استفاده می شود.

از قوطی های مربع و مستطیل با مقاطع کوچک به عنوان نرده فلزی برای درب و پنجره منازل، کناره راه پله ها و همچنین نرده کشی اطراف دیوارهای کارخانجات و زمین های محصور شده و نرده پیاده روها و خیابان ها استفاده می شود. و قوطی های مربع و مربع – مستطیل در صنایع خودرو سازی استفاده زیادی دارد.

از پروفیل های نبشی هم می توان در ساخت چهارچوب  درب های بزرگ آهنی و انواع قالب های فلزی در ماشین آلات استفاده کرد.

لوله های صنعتی و جدار چاهی شرکت تهران اهن دارای جوش پذیری مناسب ، مقاومت بالا و از دقت ابعادی و کیفیت سطحی بالایی برخودار است.

از جمله کاربردهای لوله های صنعتی و جدار چاهی می توان به ساخت پروفیل لوله های جدار چاهی (داخل چاهی) ، آبرسانی بین شهری ، برون شهری ، ساخت سازه ، ساخت ماشین آلات صنعتی ، ساخت پل، تابلو های راهنما ، سایه بان های مدرن ، پایه چراغ ، کارهای عمرانی و شهرسازی وغیره اشاره کرد.

برای استعلام قیمت لوله جدارچاه لطفا بر روی آن کلیک کنید.

توانمندی های شرکت تهران آهن

  • تنوع در ضخامت لوله های صنعتی و جدار چاهی به سفارش
  • تولید لوله های صنعتی و جدار چاهی با تنوع در طول محصول (۱۲-۳) میلیمتر
  • تنوع در بسته بندی لوله های صنعتی و جدار چاهی در وزن های متفاوت از ۵۰۰ کیلوگرم الی  ۲ تن

کاربردها

  • کاربرد لوله های صنعتی و جدار چاهی در ساخت انواع لوله های آبرسانی ، چاه های عمیق ، انتقال انواع سیالات ، تاسیسات ساختمان سازی ، کارهای عمرانی و شهرسازی ، انواع تقویتی ها ، صنایع مختلف ، ماشین سازی ، لوازم ورزشی  ، شهربازی ها، مبلمان شهری ، پل های عابر پیاده ، خودروسازی و غیره می باشد و بدلیل زیبایی و چشمگیر بودن مقاطع گرد در مقایسه با سایر مقاطع ، سازه های فضایی بخصوص در محل های پر رفت و آمد از قبیل ایستگاه های اتوبوس و قطار ، سالن های انتظار فرودگاهی ، پل های عابر پیاده و تیرهای روشنایی با استفاده از لوله های فولادی برپا می گردد.
  • لوله های فولادی شرکت تهران آهن دارای تنوع ، قابلیت فرم پذیری ، جوش پذیری ، مقاومت بالا و از دقت ابعادی و کیفیت سطحی بالایی برخودار است.
    از جمله کاربردهای لوله های فولادی می توان به ساخت دوچرخه ، موتورسیکلت ، آبرسانی بین شهری، برون شهری و غیره اشاره کرد.
  • بیشترین مصارف قوطی لوله های تولیدی این شرکت  در سایزها و ضخامت های مختلف در طیف گسترده ای از صنعت مثل لوازم خانگی ، اتومبیل ، موتورسیکلت، دوچرخه ، مبلمان و ساختمان کاربرد داشته و به اشکال گوناگون از قبیل شافت کولر ، مشعل ، کمک فنر ، اگزوز ، فرمان ، نرده ، حفاظ ، داربست ، غلاف چاه ، لوله شوفاژ ، لوله گاز ، لوله بویلر ، غیره و طیف گسترده ساختمانی و عمرانی از قبیل حفاظ ، نرده ، ساخت مبلمان شهری ، اسباب شهر بازی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.
  •  بدلیل زیبایی و چشمگیر بودن مقاطع گرد در مقایسه با سایر مقاطع ، سازه های فضایی بخصوص در محل های پر رفت و آمد از قبیل ایستگاه های اتوبوس و قطار ، سالن های انتظار فرودگاهی ، پل های عابر پیاده و تیرهای روشنایی با استفاده از لوله های فولادی برپا می گردد.

کاربردها

  1. کاربرد در لوازم پزشکی
  2. صنایع خودرو سازی و حمل و نقل عمومی
  3. لوازم آموزشی
  4. لوازم خانگی
  5. مصارف عمومی
  6. عمران و ساختمان سازی
  7. تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی
  8. لوازم ورزشی و تفریحی
  9. صنعت
  10. کشاورزی

پروفیل لوله
کاربرد در لوازم پزشکی

کاربرد پروفیل لوله ها در ساخت انواع تخت های بیمارستانی و تجهیزات حمل بیمار، تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات نگهداری ملزوات پزشکی

صنایع خودرو سازی و حمل و نقل عمومی

  • کاربرد لوله ها در ساخت اتاق انواع خودروهای سنگین و سبک ، انواع تریلرها ، انواع یدک کش ها ، انواع استراکچرها و سازه ها ، انواع چرخ های دستی و برقی ، انواع باربندها ، اگزوز خودرو ، پوسته کمک فنر
  • پارکینگ های مکانیزه ، بالابر خودرو ، جک خودرو ، فرمان ، دوچرخه و موتورسیکلت

لوازم آموزشی

  • کاربرد این محصول در ساخت انواع میز و صندلی های فلزی ، انواع میزهای تحریر و نیمکت ها ، انواع تجهیزات آزمایشگاهی

لوازم خانگی

  • کاربرد لوله ها در ساخت انواع تخت خواب های فلزی ، انواع لوستر ، انواع زیرپایه ها ، انواع سرویس های غذاخوری فلزی ، انواع مبلمان فلزی ، انواع جالباسی ها ، انواع قفسه های فلزی ، انواع رخت آویز لباس ، کمد لباس ، سبد ، پلوپز ، اجاق گاز ، شافت کولر و سوپر کابینتی آشپرخانه

مصارف عمومی

  • کاربرد لوله ها در ساخت حفاظ برای اطراف پارک ها ، دانشگاه ها ، مراکز نظامی ، اطراف بانک ها، مناطق مسکونی ، مزارع و باغ ها، نمای پوشش ایستگاه های مختلف ، درب ها و پنجره ها ، انواع نرده
  • بسته بندی وکمک در حمل ونقل ماشین آلات
  • سیلندر درب های اتوماتیک و کرکره ای

عمران و ساختمان سازی

  • کاربرد لوله ها در ساخت انواع سازه های فضایی و سبک ، لوله های داربست ، انواع پل های هوایی و عابر پیاده ، نمای بیرونی برج ها و ساختمان های اداری وتجاری و مسکونی ، ساخت انواع پایه ها در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه ها ، ساخت انواع پایه های اسکله ها و بنادر، ساخت انواع ماشین آلات ماسه شویی ،
  • استفاده در پوشش انواع سوله های سقفی و دیوارهای آن
  • نورگیر ساختمان ، سازه های چتری ، نرده و حفاظ

تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی

  • استفاده از لوله ها در تابلوهای ( تبلیغاتی و راهنمایی ) کوچک و بزرگ برون شهری و درون شهری و بین جاده ای

لوازم ورزشی و تفریحی

  • کاربرد لوله ها در ساخت لوازم ورزشی از قبیل تجهیزات بدن سازی مستقر در پارک ها، ایستگاه های سلامت ، باشگاه های ورزشی ، شهر بازی ها ، انواع صندلی ها ، انواع آلاچیق ها و سایه بان ها در سواحل ، مجتمع های تفریحی ، تالارها و غیره

صنعت

  • کاربرد پروفیل لوله ها در ساخت انواع ماشین آلات و جرثقیل ها ، لوله فولادی برق (لوله کاندوئیت) ، لوله های انتقال مواد و سیالات ، لوله های انتقال باد ، ساخت لیف تراک های دستی ، بالابرها

کشاورزی

  • ساخت گلخانه ، ادوات کشاورزی ، ماشین آلات کشاورزی

مقالات مرتبط

میلگرد گذاری ستون

میلگرد گذاری ستون

راهنمای مطالعهدورپیچ هامیلگرد های انتظار خم شده ستوندر این مقاله به توضیح اینکه چگونه میلگرد گذاری ستون […]

انواع پشم شیشه در بازار

انواع پشم شیشه در بازار

راهنمای مطالعهمواد تشکیل دهنده پشم شیشهانواع پشم شیشهکاربرد انواع پشم شیشهضخامت پشم شیشهجایگزین پشم شیشهاستفاده از مواد […]

نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه است ؟

نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه است؟

در حوزه صنعت ساختمان‌سازی، نبشی کشی به عنوان یکی از مراحل ضروری شناخته می‌شود که تاثیر بسزایی بر ایمنی ساختمان دارد. لطفا تا اخر مقاله ما را همراهی کنید.

میلگرد دورپیچ | محسابه میلگرد دورپیچ + ضوابط طراحی

میلگرد دورپیچ | محسابه میلگرد دورپیچ + ضوابط طراحی

راهنمای مطالعهضوابط طراحی میلگرد دورپیچمحاسبه میلگرد دورپیچدر این مقاله به محاسبه میلگرد دورپیچ و آنچه که در […]

تیرهای اصلی و فرعی

تیر های اصلی و فرعی

راهنمای مطالعهانواع شاه تیر ها  ( از نظر نوع ساخت )نکات مربوط به ورق های تقویتی در […]

بازار-آهن-و-فولاد

تحلیل بازار آهن و فولاد

راهنمای مطالعهتحلیل بازار آهن  و فولاداتفاقات پیش روی بازار داخلی فولادقطعا در چند روز آینده با یکی […]

محصولات

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *