پیش بینی بازار آهن آلات سال جدید

دسته بندی : آهن
پیش بینی باز آهن آلات در سال جدید

رفتار اقتصادی ایران از عوامل مختلفی نشات می گیرد. تحریم، تورم، میزان نقدینگی، کرونا و غیره همگی بر رفتار حقیقی و روانی این کشور تاثیر می گذارد. قیمت سکه و طلا در سال جاری شیب افزایشی داشته و بازار ارز نیز همین روند را طی می‌کند.

در سوی دیگر بازار، کالاهایی از لحاظ فشار ارز متحمل تورم پرفشاری می شوند. آهن از جمله آن ها بوده و پیش‌بینی بازار آهن آلات سال جدید به دغدغه ای بزرگ تبدیل شده است. افزایش قیمت آهن آلات بر افزایش قیمت مسکن و متقابلا کاهش آن، منافعی را به دنبال خواهد داشت. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

روند بازار آهن آلات در سال ۱۴۰۰

پیش بینی این موضوع به طور دقیق نبوده و امکان بروز هرگونه تغییر در آن وجود دارد. درصورت بازگشت ایران و کشور آمریکا به تعهدات برجامی، روند آرامی برای بازار آهن پیش ‌بینی می ‌شود. اما درصورت عدم قبول تعهدات، همچنان شاهد روند افزایش قیمت در بازار آهن خواهیم بود.

به علاوه، عوامل متعدد دیگری بر قیمت آهن یا هر کالای دیگری موثر واقع می شود. تغییر نمایندگان و عدم یکسان بودن عقاید آن ها با دولت فعلی از جمله آن ها است. اما به‌طورکلی، با کاهش تحریم‌ها، قیمت‌ها روند نزولی داشته و بازار اقتصادی ایران در حیطه آهن رشد چشمگیری خواهد داشت.

پیش بینی بازار آهن آلات سال جدید

قیمت میلگرد در بازار

در بازار فولاد و قیمت میلگرد باوجود افزایش عرضه و تصمیمات کنترلی شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم. اما درمقابل رویکرد انبارداران و تجار جهت حفظ موجودی ریالی، مانع از کاهش چشمگیر قیمت‌ ها می‌ شود. به همین دلیل قیمت دقیقی برای آن تعیین نمی شود. برخی از فاکتورهای موثر بر قیمت میلگرد در بازار شامل وارد زیر می شود.

  • بازار ارز
  • بازار جهانی
  • کمبود مواد اولیه و مشکلات درارتباط با تولید

هریک از این موارد به تنهایی بر قیمت میلگرد بازار موثر خواهند بود. روند افزایش ارز در بازارهای جهانی، افزایش قیمت آهن و میلگرد را به دنبال دارد. از طرفی، مواد اولیه و کمبود آن نیز عرضه آن را با کاهش مواجه می کند. از همین جهت خریداران هنگام خرید میلگرد به این نکات توجه داشته باشند.

وضعیت بازار آهن آلات در این روزها

بازار ارز همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد. این بلاتکلیفی ناشی از عدم مشخص بودن موضوع مربوط به برجام است. روز گذشته، آمریکا بار دیگر به تعهدات خود عمل نکرده و شرط های جدیدی برای ایران مطرح کرد. درصورت عدم بازگشت ایران به تعهدات برجامی، این کشور با آزادی پول‌های مسدود‌شده ایران در کره‌جنوبی موافقت نخواهد کرد.

با توجه به این حرف، بازار ارز به آرامی روند صعودی خود را طی می کند. افزایش نرخ ارز، دلار را نیز افزایش داده و در پی آن آهن نیز افزایش خواهد داشت. اما در آستانه سال جدید، اغلب تولیدکنندگان و فروشندگان فروش آهن را متوقف کرده و به سال جدید موکول کردند.

به علاوه، بنگاه داران موظف به اعلام قیمت آهن و میلگرد قیمت ها را ثابت اعلام می کنند. به همین دلیل در روزهای اخیر شاهد بازار نسبتا آرامی در این حوزه هستیم. از طرفی، برخی از فروشندگان تخفیفات مناسبی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

همچنین بخوانید : قیمت آهن کیلویی امروز چند است ؟

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در پایان سال ۹۹

“تحلیل و پیش‌بینی قیمت آهن برای افراد در شرف آغاز پروژه ساخت‌وساز”، از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطور که اشاره شد، در پیش‌بینی بازار آهن عوامل مختلفی در تعیین قیمت آن دخیل هستند. به علاوه، تنوع در این مناطق گسترده بوده و در عرضه و تقاضای محصول نیز شرایط متفاوتی وجود دارد.

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده، سال ۹۹ سالی سخت برای فعالان اقتصادی بوده است. بازار آهن آلات و قیمت ورق های آهن نیز به سایر فعالیت های اقتصادی و صنعتی وابستگی دارد. تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در پایان سال ۹۹، با توجه به موارد خاصی صورت می گیرد. همچنین با توجه به پارامترهای موثر بر قیمت آهن، این حوزه روند افزایشی در قیمت ها داشته است.

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در سال جدید

شرایط متفاوت و گستردگی تنوع در این مقاطع، نیازمند تحلیل و پیش‌بینی هر محصول به‌صورت جداگانه است. اما نخستین گام در تحلیل قیمت آهن در سال جدید به دو روش کلی تقسیم می شود. در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

تحلیل تکنیکال و تحلیل پایه

در تحلیل تکنیکال قیمت های عادی با توجه به روند قیمت و الگوی ثبت‌شده از آن، پیش‌بینی می شوند. در این تحلیل اوضاع سیاسی، اقتصادی و اخبار مربوط به هریک از آن‌ها بر تعیین قیمت‌ها دخیل نخواهند بود. اما تحلیل پایه براساس اخبار سیاسی انجام شده و این تحلیل نتایج بهتری نسبت به تکنیکال داشته است. اما به‌طورکلی جهت تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در سال جدید هردوی آن ها تاثیرگذار خواهند بود.

به علاوه، به جز عوامل سیاسی و اقتصادی عوامل دیگری بر قیمت آهن و فولاد موثر خواهد بود. در ادامه به بررسی هریک از آن ها خواهیم پرداخت.

بازار ارز 

نرخ ارز تاثیر بسزایی بر تعیین قیمت آهن و فولاد دارد. با افزایش قیمت ارز، کارخانه های تولیدکننده تمایل بیشتری به صادرات محصولات خواهند داشت. به همین دلیل صادرات و کاهش توزیع آهن در داخل کشور، موجب افزایش قیمت آن می شود.

پیش بینی بازار آهن آلات

تورم جهانی و داخلی 

سهم بزرگی از فولاد داخل کشور وارداتی بوده و تورم جهانی بر قیمت آن موثر است. به‌علاوه، انتقال کارخانه‌های فولاد از کشورهای توسعه‌یافته با کشورهای درحال‌توسعه از دیگر عوامل موثر بر تغییر قیمت آهن خواهدبود.

عرضه و تقاضا 

از دیگر عوامل مهم بر تعیین قیمت آهن ، میزان عرضه و تقاضای آن است. تحولات و میزان تقاضا در مسکن، خودرو و سایر صنایع نیز بر قیمت آن موثر خواهد بود. در سال ۹۹ این بازار به شدت متزلزل بوده و شرایط دشواری را رقم زد. درنتیجه، تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در سال جدید براساس موارد فوق صورت می گیرد.

سخن آخر

بازار آهن آلات و پیش بینی بازار آن در سال جدید با موارد خاصی صورت می گیرد. شرایط متفاوتی در تحلیل بازار آهن نیز موثر خواهد بود. تهران آهن، عرضه کننده انواع ورق، میلگرد، فولاد و غیره بوده و ارائه دهنده انواع خدمات به مشتریان عزیز است.

مقالات مرتبط

سوله چیست

سوله چیست ؟ و کاربرد آن

سوله چیست  : به سازه های فلزی شیب دار که بر اساس محاسبات فنی خاص طراحی و ساخته می شوند سوله گویند، از این نوع سازه ها در کارخانه ها ، انبارها ، آشیانه های هواپیما ، مرغداری ها ، سالن های ورزشی ، فروشگاه های بزرگ ، تعمیرگاه ها و غیره استفاده می شود .

قوطی پروفیل

چند راه تشخیص برای خرید قوطی پروفیل اصل

قوطی‌های پروفیل اصلی برای پروژه‌های ساختمانی بسیار اهمیت دارند. در این مطلب، به برخی از روش‌های تشخیص و خرید قوطی پروفیل اصل می‌پردازیم.

تولیدکنندگان برتر ورق سیاه

تولیدکنندگان برتر ورق سیاه

بازار ورق سیاه پر از تولیدکنندگان مختلف میباشد و انتخاب بهترین ممکنه تا کیفیت بالا و استفاده اقتصادی را به شما ارائه دهد.

انواع پشم شیشه در بازار

انواع پشم شیشه در بازار

راهنمای مطالعهمواد تشکیل دهنده پشم شیشهانواع پشم شیشهکاربرد انواع پشم شیشهضخامت پشم شیشهجایگزین پشم شیشهاستفاده از مواد […]

اعضای سازه های فلزی

آشنایی با اعضای سازه های فلزی + مزایای آن

راهنمای مطالعهمزایای آشنایی با اعضای سازه های فلزیورق و تسمهنیم رخ های تیپ Iنیم رخ ناودانی [نیم […]

انواع اتصالات جوشی

انواع اتصالات جوشی | حالت های جوشکاری + کاربرد آن ها

راهنمای مطالعهاتصال لب به لباتصال روی هماتصال سپریاتصال گوشه گونیااتصال پیشانیانواع اتصالات جوشیجوش شیاریجوش گوشهجوش کام و […]

محصولات

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *