برای سقف سوله از چه ورقی باید استفاده کرد؟

دسته بندی : آهن

اول از هر چیزی باید دانست که سوله چیست : سوله سازه ای فلزی می باشد که سقف آن شیب دار است.
این نوع سقف سوله در بسیاری از ساختمان هایی که در طول روز در اطراف خود میبینیم، استفاده شده است؛ برای مثال تعمیرگاه ها، ورزشگاه ها، انبار ها و یا حتی سازه های ساختمانی.
ساخت این نوع سازه ها به سبب کابرد آن که معمولا صنعتی است، با سایر سازه ها مقدار اندکی متفاوت است.

برای سقف سوله از چه ورقی باید استفاده کرد

اول از هر چیزی باید دانست که سوله چیست : سوله سازه ای فلزی می باشد که سقف آن شیب دار است. این نوع سقف سوله در بسیاری از ساختمان هایی که در طول روز در اطراف خود میبینیم، استفاده شده است؛ برای مثال تعمیرگاه ها، ورزشگاه ها، انبار ها و یا حتی سازه های ساختمانی. ساخت این نوع سازه ها به سبب کابرد آن که معمولا صنعتی است، با سایر سازه ها مقدار اندکی متفاوت است.

همان طور که گفته شد، تفاوت این سازه با دیگر سازه ها در این موضوع است که قاب هایی که در ساخت سوله استفاده می شوند دارای شیب می باشند و همچنین از دهانه با شعاع بیشتری برخوردار هستند برای سوله ها نمی توان از پروفیل هایی که در بازار موجود است بهره یاب شد چرا که ابعاد ستون و تیر ها بزرگتر است و می بایست از تیر ورق استفاده کرد.

برای خرید و استعلام آخرین قیمت ورق حتما بر روی لینک کلیک نمایید و یا با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید.

سقف سوله

سقف سوله از پر اهمیت ترین بخش های ساخت این سازه است و همیشه مهندسان به آن توجه خاص و ویژه‌ای داشته اند، به منظور ساخت این بخش انواع مختلفی از پوشش ها تولید می شود که افراد با توجه به نوع سازه و خدماتی که در آن ارائه می شود بهترین مورد را انتخاب می کنند.

بخش بسیاری از امر ساخت سوله بسته به پوشش مورد استفاده در سقف آن است که پس از ساخت اسکلت باید به آن توجه داشت و به بیان دقیق تر، بعد از نصب و اجرای فوندانسیون و اسکلت نوبت به پوشش سقف سوله می‌رسد و در پوشش سقف سوله متریال های متنوعی به کار گرفته می شود که به عواملی از جمله منطقه جغرافیایی و یا کاربرد سوله بستگی دارد به همین علت سقف تأثیر زیادی در وزن یک سوله دارد.

سقف سوله

انواع پوشش سقف سوله

  • استفاده از ساندویچ پنل
  • استفاده از پنل از جنس ورق گالوانیزه
  • استفاده از پلی کربنات

ساندویچ پنل

از رایج ترین و پرطرفدار ترین پوشش های مورد استفاده برای سقف سانویچ پنل می باشد. در واقع، این پوشش در پروژه های ساخت سوله های سبک بسیار پرکاربرد است، دلیل نامگذاری این نوع پوشش به شیوه ساخت و ساختار آن مربوط می شود؛ به این گونه که مواد عایق مانند یک ساندویچ در میان دو ورق به شکل لایه قرار می‌گیرند و به اصطلاحا به آن ساندویچ گفته می شود.

سقف هایی که با استفاده از این پوشش ساخته می شوند در برابر حوادث خارجی و یا زلزله از استحکام بالایی برخوردار می باشند، همچنین چون در آن مواد عایق با کیفیت و دو لایه فولادی مستحکم به کار رفته است، عموما عایق های خوبی برای حرارت، صدا و رطوبت هستند. لازم به ذکر است این نوع پوشش بسیار سریع تر و آسان تر از همتایان خود قابل نصب و راه اندازی است و این سرعت سبب کاهش زمان اجرا و در نهایت موجب کمتر شدن هزینه مورد نیاز برای ساخت می شود.

از این نوع پوشش یعنی ساندویچ پنل در سازه هایی اعم از سوله های صنعتی، سردخانه ها، آشیانه هواپیماها، سالن های ورزشی و چندین نوع سازه دیگر استفاده می شود.

حتما بخوانید : برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه  امروز لطفا کلیک نمایید.

ورق های گالوانیزه

آهن و فولاد از عناصری هستند که به سادگی به خوردگی و زنگ زدگی دچار می شوند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و فناوری، به منظور محافظت از فولاد به کار رفته در سازه ها، ماده ای به اسم آهن گالوانیزه تولید شده است و این روش بهترین و کاربردی ترین روش برای مقابله با مشکل زنگ زدن آهن می باشد. برای ساخت این ورق پوششی از جنس فلز روی، بر روی ورقه های فولادی قرار می دهند. در این صورت حتی اگر فلز روی شکسته شود و یا حتی از بین برود، این ورق به هیچ عنوان زنگ نمی زند.

از مزایای این نوع پوشش نسبت به سایرین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • با دوام بودن این پوشش و طول عمر نسبتا زیاد
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ زدگی
  • قابلیت محافظت خودکار در برابر آسیب ها و صدمات حاصل از محیط اطراف خود (به این معنی است که نیازی نیست برای محافظت از آن اقدام دیگری انجام داد)
  • قیمت مناسب و نه چندان زیاد و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری پایین

ورق های گالوانیزه در صنایع گوناگون مصارف زیادی دارند و به طور کلی هنگامی از این پوشش استفاده می شود که هدف کنترل و محافظت سازه در مقابل خوردگی فولاد و آهن باشد. از جمله این مصارف می توان به صنایع فلزی، لوازم خانگی، ساختمان ها، خودرو سازی و غیره اشاره کرد.

شاید این مقاله ورق مشبک فلزی چیست و با چه روشی ساخته می شود برای شما جالب و خواندنی باشد.

ورق پلی کربنات

در حقیقت می توان گفت که پلی کربنات سخت ترین ماده شفاف موجود در بازار است. همین موضوع باعث شده که این ماده برای شیشه یک جایگزین فوق العاده تلقی شود. استفاده از این پوشش شفاف به مصرف انرژی و بهینه سازی و بهبود هزینه مصرف آن کمک می کند زیرا که موجب استفاده بهینه از نور و انرژی طبیعی خورشید می شود. همچنین از دیگر خصوصیات آن می توان مقاومت بالا و ضد ضربه بودن آن را نام برد.

ورق های پلی کربنات غالبا در ساخت سازه هایی که به نور نیاز دارند کاربرد دارد؛ سازه هایی مانند انبار ها، گلخانه ها، سالن های ورزشی، پارکینگ های عمومی، سوله های فروشگاهی، نورگیر های مورد استفاده در سقف دامداری ها و غیره.

جمع بندی و نکات پایانی

همان طور که گفته شد سقف از مهم ترین اجزا در ساخت هر سوله است و انواع گوناگونی دارد؛ پوشش مورد استفاده در سقف سوله با توجه به عوامل مختلفی همچون شرایط محیطی منطقه، کاربرد سازه و از این دست موارد، متفاوت است. حال که با انواع پوشش مورد استفاده در سقف های سوله ها و بهترین آن ها آشنا شدید شما می توانید پروژه های ساختمانی آینده بهترین کیفیت را با کمترین هزینه اجرا کنید.

مقالات مرتبط

پروفیل ناودانی

پروفیل ناودانی

راهنمای مطالعهانواع ناودانی۱- ناودانی ساده۲- ناودانی مشبککاربرد پروفیل ناودانیناودانی(UNP) استانداردهای ناودانیتفاوت ناودانی سبک و سنگین چیست؟انواع ناودانی بر […]

کاربرد پروفیل سپری چیست

پروفیل سپری چیست و با کاربرد پروفیل در ساختمان آشنا شوید

سپری چیست و با انواع کاربرد پروفیل در صنعت ساختمان سازی آشناشوید و این نوع پروفیل سطح مقطع T شکلی دارد،تداول ترین ماده اولیه برای تولید آن فولاد ST37

لوله استیل

لوله های استیل و کاربرد آنها

راهنمای مطالعهلوله های استیللوله استیل چیست؟لوله استیل و انواع آنساختار لوله استیللوله استیل و نحوه نام گذاری […]

انکربولت چیست و با انواع آن آشنا شوید

انکربولت چیست و با انواع آن آشنا شوید

ابزارهای متفاوتی برای سازه های مختلف وجود دارند که همه آنها نیز
ویژگی و امکانات مخصوص به خودشان را داشته که همین امکانات و
ویژگی‌ها باعث می‌شود تا در جاهای مخصوصی از آنها استفاده شود.

تیرریزی پله

تیرریزی پله

راهنمای مطالعهنحوه ی ترسیم پلان تیرریزی پلهپله عمومی ترین وسیله دسترسی به طبقات ساختمان می باشد در […]

مشخصات انواع ورق های آلیاژی

مشخصات انواع ورق های آلیاژی

راهنمای مطالعهورق آلیاژی چیست؟مزایای استفاده از ورق آلیاژیانواع ورق آلیاژی و طبقه بندی آن بر اساس عنصر […]

محصولات

2 thought on “برای سقف سوله از چه ورقی باید استفاده کرد؟
  1. رسول

    سلام
    قیمت ورق سیاه و قیمت ورق گالوانیزه رو میخواستم
    میشه راهنماییم کنید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *