مقایسه تیر آهن ذوب آهن اصفهان با دیگر برندها

دسته بندی : مجله تهران آهن
تیرآهن اصفهان

تیرآهن ذوب آهن اصفهان محبوب‌ترین تیرآهن در بازار است که هر خریداری می‌تواند متناسب با پروژه‌ای که دارد، از آن استفاده کند. تیرآهن اصفهان هم در دسته بندی‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از آنها دارای خواص مکانیکی مخصوص به خودشان هستند.

برای همین لازم است که با خصوصیات تیرآهن و نیاز پروژه خودتان آشنا باشید تا محصولی متناسب با پروژه خودتان را خریداری کنید. در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با نحوه تشخیص تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بازار آهن تهران آشنا کنیم.

 

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان در بازار

همه تیرآهن ها خصوصیات و ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند که از هر کدام از آنها و طبق ویژگی هایی که دارند، در جای خاصی استفاده می‌کنند. اگر شما برای خرید تیرآهن اقدام کرده باشید، احتمالا با تیرآهن های مختلف از کارخانه‌های مختلف رو به رو شدید و اگر دقت کنید می‌فهمید که همه آنها، دارای خصوصیات فنی یکسانی هستند؛ ولی مشخصات آنها کمی باهم فرق می‌کند.

درواقع شما باید این خصوصیات و ویژگی‌ها آشنا باشید تا بتوانید یک خرید خوب و مطئن داشته باشید. برای مثال باید بدانید که قیمت همه تیرآهن ها بر اساس وزن آنها تعیین می‌شود.

تیرآهن اصفهان

در ادامه ما به بررسی نحوه تشخیص تیرآهن ذوب آهن اصفهان با بقیه کارخانه‌ها می‌پردازیم:

 

مشخصات ظاهری تیرآهن اصفهان

در اولین مرحله از نحوه تشخیص تیرآهن ذوب آهن اصفهان باید به مشخصات ظاهری این تیرآهن ها دقت کنید. همه تیرآهن های اصفهان، در سه دسته زیر تولید می‌شوند:

  •       بال پهن (IPB)
  •       بال کوتاه (IPE)
  •       بال کوتاه (IPN)

هر کدام از این موارد مختص به پروژه‌های خاصی هستن و خریدار هم با طبق نیازی که دارد، یکی از این سه موارد را خریداری می‌کند.

همه تیرآهن ها، دو بال در بالا و پایین خود دارند که به کمک یک تیغه، به یکدیگر وصل می‌شوند که تیرآهن اصفهان هم این قائله مستثنی نیست.

اگر کمی درباره کارخانه‌هایی که تیرآهن تولید می‌کنند تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که تیرآهن اصفهان، از بقیه برندها معروف‌تر و همچنین محبوب‌تر است و همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از خریداران، به سمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بروند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند در نحوه تشخیص تیرآهن ذوب آهن اصفهان به شما کمک کند، بررسی برندی است که بر روی تیرآهن حکاکی شده؛ معمولا هر کارخانه‌ای برای اینکه بتواند محصول خودش را از بقیه کارخانه‌ها متمایز کند، برند خودش را بر روی گوشه‌ای از تیرآهن حکاکی می‌کند.

پس از اینکه محصول خریداری شده به دست شما رسید، فورا در دو بال تیراهن، به دنبال برند ESCO  (Esfahan Steel Company)بگردید. اگر این مارک را پیدا کردید، پس خیالتان از خریدی که کردید راحت باشد.

 

تفاوت تیرآهن اصفهان با یزد و فایکو

مورد دیگری که می‌تواند در نحوه تشخیص تیرآهن ذوب آهن اصفهان به شما کمک کند، مقایسه تیرآهن ذوب آهن اصفهان با بقیه کارخانه‌هاست.

همانطور که در بالا هم گفتیم، وزن تیرآهن ها رابطه مستقیمی در قیمت آنها دارد؛ همچنین باید بدانید که وزن تیرآهن ذوب آهن اصفهان در مقایسه با تیرآهن یزد و فایکو، بیشتر است و همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت بیشتری هم داشته باشند.

البته وزنی که تیرآهن ذوب آهن اصفهان دارد، مطابق با جدول اشتال می‌باشد و برای همین وزن تیرآهن اصفهان، وزنی استاندارد و مطابق با استاندارد جهانی است.

تیرآهن اصفهان

 

بررسی انواع تیرآهن اصفهان

همانطور که در بخش نحوه تشخیص تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بازار هم گفتیم، این تیرآهن در سه نوع IPB، IPE و IPN تولید می‌شود که هر کدام خواص و ویژگی مخصوص به خودشان را دارند. در ادامه بررسی تیرآهن ذوب آهن اصفهان می‌پردازیم:

 

1. تیرآهن IPE

این تیرآهن بر اساس دو استاندارد DIN1025-5 و استاندارد ملی شماره 1791 تولید می‌شود. تیرآهنهای IPE را با نام تیرآهن بال پهن موازی هم می‌شناسند.

 

2. تیرآهن IPB

تیرآهن IPB که آن را با اسم تیرآهن بال پهن موازی هم می‌شناسند، بر اساس استاندارد ملی ISIRI 14484 تولید می‌شود. تیرآهن های IPB جزو محصولات گرم نوردیده است.

 

3. تیرآهن IPB

تیرآهن IPB که با نام بال باریک شیبدار هم می‌شناسند در استاندارد ملی 3277 و استاندارد جهانی DIN1025-1 ساخته می‌شود.

 

تفاوت فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان

بسیاری از مردم دو کارخانه فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. بعضی‌ها فکر می‌کنند که هر دو اسم، برای یک کارخانه است و بعضی‌ها اسم آنها را اشتباه می‌گیرند.

ولی باید بدانید علاوه بر اینکه این دو شرکت در بعضی از محصولات با یکدیگر همکاری دارند، ولی تفاوت زیادی در میان نوع محصولات آنها دیده می‌شود.

برای مثال محصولات کارخانه فولاد مبارکه اعم از ورق رنگی، گالوانیزه، آجدار، سیاه و … است. این در حالی است که محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان شامل انواع تیرآهن، میلگرد، مفتول، ناودانی و … است.

 

مقایسه تیرآهن اصفهان و اهواز

امروزه با پیشرفت صنعت‌هایی مثل ساختمان سازی، نیاز تیرآهن هم بیشتر شده؛ برای همین چندین کارخانه مطرح در ایران وجود دارد که در این زمینه کار می‌کنند. درست است که محبوب‌ترین تیرآهن مربوط به ذوب آهن اصفهان است، ولی کارخانه اهواز هم می‌تواند یک رقیب خوب برای این کارخانه از لحاظ کیفیت و کارایی باشد.

البته بهتر است شما در کنار تیرآهن اصفهان، پیش زمینه‌ای از تیرآهن اهواز هم داشته باشید تا بتوانبد بهتر به تشخیص تیرآهن های مختلف در بازار بپردازید.

اولین روش نحوه تشخیص تیرآهن ذوب آهن اصفهان با اهواز، همانطور که در بالاتر هم گفتیم، بررسی مارک ESCO است.

نکته دیگری که باید در مقایسه تیرآهن ذوب آهن اصفهان با اهواز دقت کنید وزن آنهاست. باید بدانید که وزن تیرآهن های اصفهان نسبت به تیرآهن اهواز بیشتر است؛ اگر در بازار به تیرآهن کارخانه ذوب آهن اصفهان با وزن کمتر از تیرآهن اهواز برخورد کردید، پس باید به اصالت آن شک کنید.

برای اینکه با بهترین نوع تیر آهن و قیمت آن در بازار آهن آشنا شوید به مقاله های دیگر هم سری بزنید.

مقالات مرتبط

پروفیل لوله

پروفیل لوله

راهنمای مطالعهپروفیل لوله و موارد مصرف آنلوله چیست؟نام های رایج و بازاریموارد مصرف لوله هاموارد مصرف پروفیل […]

نبشی لقمه

نبشی لقمه چیست و کاربردآن

در صنعت ساختمانی، استفاده از مواد با کیفیت و دقیق بسیار حائز اهمیت است.یکی از این مواد، نبشی لقمه نام دارد.امیدوارم تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

فاکتورهای موثر مهم در طول عمر سوله

فاکتورهای موثر مهم در طول عمر سوله

عوامل مؤثر بر عمر مفید سوله چیست؟
در ادامه این پست از سایت تهران آهن، قصد داریم تا به
بررسی همین موضوع بپردازیم.

کفراژبندی

همه چیز در رابطه با کفراژ بندی (با انواع کفراژ بندی آشنا شوید)

به قالب های موقت یا دائم که درون آن ها از بتن یا مصالح مشابه پر شود، کفراژ می گویند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سوالاتی مانند، کفراژبندی چیست؟ انواع کفراژبندی و کفراژ داربست با ما تا انتهای این مقاله از تهران آهن همراه باشید و اطلاعات کافی در رابطه با کفراژبندی و مسائل مربوطه را به دست آورید.

اجرای کنسول در ساختمان فلزی چه شرایطی دارد ؟

اجرای کنسول در ساختمان فلزی چه شرایطی دارد ؟

همه چیز در رابطه با سیستم کنسولی (انواع روش های اتصال کنسول به بدنه) را در این مقاله بخوانید .

مراحل ساخت گلخانه

مراحل ساخت گلخانه + موارد مورد نیاز برای سوله گلخانه

همانطور که میدانید گلخانه ها به محلی گفته می شود که در آن کشت گیاهان انجام می شود.

این گیاهان برای رشد نیاز به شرایط خاصی از جمله میزان نور، دما، رطوبت هوا، شرایط خاک دارند و
باید این موارد را تا حد مورد نیاز برای گل ها فراهم کرد.

پس برای کشت و پرورش گل ها به فضای خاصی نیاز داریم که بتوانیم تمام موارد بالا را داشته باشیم.

محصولات

2 thought on “مقایسه تیر آهن ذوب آهن اصفهان با دیگر برندها
  1. ali

    قیمت روز تیرآهن شما همیشه ابدیته
    تشکر از شما

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *