اشک برش فولادی چیست ؟

دسته بندی : مجله تهران آهن

وقتی همیشه درباره ضایعات و پسماندها بحث و گفت و گو می‌شود،
ذهن اکثر مردم به سمت آشغال و محصولات بی استفاده می‌رود.
در صورتی است که این طرز فکر در دنیا فولاد، کاملا متفاوت است.
به طوری که حتی پسماند و ضایعات فولاد هم می‌تواند
کاربردهای زیادی را داشته باشد.

اشک برش فولادی

وقتی همیشه درباره ضایعات و پسماندها بحث و گفت و گو می‌شود، ذهن اکثر مردم به سمت آشغال و محصولات بی استفاده می‌رود. در صورتی است که این طرز فکر در دنیا فولاد، کاملا متفاوت است. به طوری که حتی پسماند و ضایعات فولاد هم می‌تواند کاربردهای زیادی را داشته باشد.

شاید باورش برای افرادی که در حوزه فولاد فعال نیستند، کمی سخت باشد؛ ولی باید بدانید که محصولات ارزشمندی در بین ضایعات فولاد وجود دارد که از اشک برش می‌توان به عنوان یکی از بهترین و مهم‌ترین آنها اسم برد.

اشک برش می‌تواند یک کلمه نسبتا غریبه برای افراد مختلف باشد. برای همین در ادامه این مقاله از سایت تهران آهن ، تصمیم گرفتیم تا اطلاعات کاملی را درباره اشک برش در اختیار شما قرار دهیم.

اشک برش چیست؟

اشک برش چیست؟

حالا چرا آن را با نام اشک می‌شناسند؟ چون وقتی این اجزای جدا شده را در چاله‌های مخصوص می‌ریزند، ظاهری شبیه به اشک را دارند و دقیقا به همین دلیل، آن را اسم اشک برش یاد می‌کنند.

کاربرد اشک برش چیست؟

نه فقط از اشک برش، بلکه از کلیه ضایعات و مشتقات آهن که در مراحل‌های مختلف به دست می‌آید، هیچکدام از آنها دور ریخته نمی‌شود و درواقع در کارخانه‌های فولادسازی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از مهم‌ترین کاربردهای اشک برش می‌توان در ساخت شمش اشاره کرد که البته علاوه بر شمش، در زمینه ساخت گلوله‌های فولادی هم کاربرد زیادی دارند.

البته کاربردهای اشک برش هم به همین چند مورد کوتاه ختم نمی‌شود و در واقع این دو موردی که اشاره کردیم، پرکاربردترین مصارف اشک برش است.

مطالعه بیشتر :  خدمات برشکاری در شرکت تهران آهن

مزیت اشک برش چیست؟

مزیت اشک برش چیست؟

شرکت تهران آهن در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل، تیرآهن ، میلگرد ،لوله ، ستونی ، ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال 1378 شروع نمود و امروز با فکر و ایده هایی جدید و تخصصی تر کار خود را در زمینه فروش و اطلاع رسانی شفاف و سریع به صورت آنلاین بنا نموده است .

همانطور که در بالاتر و در بخش مقدمه هم اشاره کردیم، اشک برش دارای مزایای زیادی است و در واقع این مزایا آنها در صورتی است که جزو پسماند و ضایعات به شمار می‌روند. دقیقا از همانجایی که اشک برش جزو ضایعات و پسماندها هستند، می‌توان گفت که کاهش هدر رفت میزان آهن در خط تولید، یکی از مهم‌ترین مزایا اشک برش به شمار می‌رود.

امروزه همه با گرانی آهن آشنا هستند و می‌دانند که این موضوع می‌تواند چه تاثیر زیادی در صرفه جویی مربوط به هزینه داشته باشد.

انواع اشک برش

اشک برش دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها هم دارای کاربرد و ویژگی‌های خاص خودشان هستند؛ برای همین اگر شما به هر دلیلی قصد استفاده از اشک برش را دارید، پیشنهاد می‌شود که حتما با انواع مختلف آنها آشنا باشید. در ادامه، این انواع مختلف را به شما توضیح می‌دهیم:

  •  فولاد پرعیار: این نوع اشک برش در مقایسه با بقیه، دارای کیفیت بالایی هستند که البته در ظاهر هم با انواع دیگر، فرق دارند.
  •  اشک برش و پوسته برش آهن: اشک برش و پوسته آهن در واقع از پسماندهای پرمصرف است.
  • اشک برش CNC و ورق با دانسیته بالا: این نوع اشک برش را با اسم اشک برش بشقابی هم می‌شناسند که البته نسبت به بقیه، دارای بیشترین دانسیته هستند. در واقع باید بدانید که میزان دانسیته، یکی از بخش‌های مهم در اشک برش به شمار می‌رود.

قیمت اشک برش

در بالا درباره انواع مختلف، مزایا و کاربردهای اشک برش صحبت کردیم و بر اساس همین توضیحات، می‌توان متوجه شد که قیمت آنها می‌توان بسیار حائز اهمیت باشد. البته از آنجایی که اشک برش هم جزو محصولات فولادی به شمار می‌رود، هیچ قیمت ثابتی ندارد.

اگر کمی در بازار فولاد و آهن فعال باشید، قطعا می‌دانید که قیمت مقاطع فولادی به صورت روزانه و حتی ساعتی تغییر می‌کند. برای همین بهترین گزینه برای استعلام قیمت اشک برش، می‌تواند اقدام از طریق فروشگاه‌های معتبر باشد.

به این صورت که حالا یا به شکل حضوری و یا تماس تلفنی، با این فروشگاه‌ها ارتباط برقرار کنید و درباره قیمت روز اشک روز، از آنها سوال بپرسید.

نکات مهم در خرید اشک برش

در واقع هر محصولی، یکسری نکاتی دارد که باید قبل از اینکه مراحل خرید را تمام کنید، حتما آنها را بررسی کنید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

در مرحله اول باید بدانید که معمولا اشک برش در اکثر مواقع، به صورت عمده خرید و فروش می‌شود و هر چه مقدار اشک فروش بیشتر باشد، قیمت آن هم به نسبت کمتر می‌شود..

از طرفی دیگر هم پیشنهاد می‌شود که حتما مراحل خرید خودتان را از فروشگاه‌های معتبر پیگیری کنید. چون فروشگاه‌های معتبر می‌توانند که کیفیت محصولات شما را تضمین کنند؛

تهران آهن یکی از برترین این فروشگاه‌ها به شمار می‌رود که اکثر قصد خرید یا استعلام قیمت آهن آلات را داشتید، می‌توانید با بخش فروش تیم تهران آهن تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط

انواع ابزار های برش میلگرد

انواع ابزار های برش میلگرد سرد کدامند ؟

برای برش این قطعه پر کاربرد از دو روش متداول برش سرد و گرم استفاده می گردد که در این مطلب به ارائه توضیحاتی در مورد برش میلگرد سرد پرداخته ایم.

لوله مانیسمان چیست و چه مشخصاتی دارد؟

لوله مانیسمان چیست و چه مشخصاتی دارد؟

لوله‌های مانیسمان یا بدون درز هم یکی از همین آهن آلات به شمار میروند که در صنایع
مختلفی به مانند صنعت خودروسازی، قابل استفاده هستند.

فولاد کم آلیاژ پر استحکام چیست و چه نکاتی دارد ؟

فولاد کم آلیاژ پر استحکام چیست و چه نکاتی دارد ؟

فولاد (HSLA) مخفف «High Strength Low Alloy» که به معنای
فولاد کم آلیاژ با مقاومت بسیار بالا است.
فولاد HSLA با نام «فولاد میکروآلیاژی» نیز شناخته می شوند و
دارای خواص مکانیکی مناسب و مقاومت بالایی در برابر خوردگی می باشند.
در اصل فولاد میکروآلیاژ نوعی فولاد کربنی است که به مقدار کمی به
آن ترکیب شیمیایی اضافه شده است.

پشم شیشه

پشم شیشه چیست و انواع ان

در دنیای امروزه، تولید پشم شیشه یکی از مهم‌ترین فرآیندها در صنعت مدرن می‌باشد. در این مطلب از تهران آهن انواع پشم شیشه را بررسی خواهیم کرد.

قاب های فلزی شیب دار

انواع قاب های فلزی و اتصالات آن

راهنمای مطالعهقاب های فلزی شیب داراتصالات در قاب های فلزی شیب دارالف) اتصالات تیزهب) اتصال تیر به […]

انواع ورق فولادی سرد و گرم

انواع ورق های فولادی سرد و گرم

راهنمای مطالعهورق چیست؟انواع عملیات ورق کاریورق‌های فولادی به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ ورق فولادی گرمورق […]

محصولات

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *