سقف فلزی موج دار 

دسته بندی : مجله تهران آهن

اگر به دنبال ساخت سقف با قیمت مناسب می‌گردید، این مطلب
برای شماست. امروزه انواع مختلفی از سقف‌های موج‌دار فلزی ساخته
شده است

سقف فلزی موج دار 

اگر به دنبال ساخت سقف با قیمت مناسب می‌گردید، این مطلب برای شماست. امروزه انواع مختلفی از سقف‌های موج‌دار فلزی ساخته شده است که کاربرد بسیار زیادی در ساختمان سازی دارد.

این محصولات ویژگی‌های زیادی دارند که باعث شده است، طرفداران زیادی پیدا کنند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به وزن کم، مقاومت در برابر شرایط محیطی مختلف، سرما و گرما اشاره کرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری در خصوص سقف فلزی موج دار در اختیار شما قرار دهیم و همچنین شما را با انواع ویژگی‌های این محصول آشنا کنیم. از شما نیز دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

همچنین جهت مشاهده قیمت ورق کلیک کنید.

سقف فلزی موج دار چیست؟

سقف فلزی موج دار چیست؟

در واقع سقف فلزی موج دار یک نوع ورق نسبتا نازکی است که از جنس فولاد ساخته شده است. در بسیاری از موارد برای جلوگیری از زنگ زدگی ورق فولادی و افزایش عمر مفید آن از روکشی ضد زنگ روی سطح خارجی آن استفاده می‌کنند.

برای متصل کردن این نوع از سقف‌ها از پیچ استفاده می‌شود.  شکل ظاهری سقف فلزی موج دار به صورت ورق راه راه، گرد و مواج است.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به کم هزینه بودن، وزن کم، دوام بالا و نصب آسان آن اشاره کرد. معمولا از سقف فلزی موج دار برای زونا های آسفالته یا سقف های کاشی سفالی است.

سقف فلزی موج دار در انواع صنعت‌ها مانند: تجاری و مسکونی و برای برخی از سازه‌ها مانند پروژه‌های سقف فلزی و سایدینگ فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی انواع ورق‌های موج‌دار فلزی

امروزه با توجه به کاربرد فراوانی که این سقف‌های فلزی دارند، انواع مختلفی از آن‌ها در ابعاد و مدل‌های مختلف طراحی و ساخته شده است. همچنین این سازه‌ها مورد توجه بسیاری از مهندسان و طراحان است. در ادامه انواع سقف‌های فلزی موج‌دار را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • ورق لمبه
  • ورق آهنی
  • ورق رنگی
  • ورق فولادی
  • ورق سینوسی
  • ورق ذوزنقه ای
  • ورق عرشه فولادی

ورق‌های موج‌دار آهنی

در تهیه این نوع از سقف فلزی موج‌دار از آهن با یک لایه نازک  فلز روی استفاده می‌شود. فلز روی در برابر شرایط محیطی، خوردگی و زنگ زدگی مقاومت زیادی دارد و از سقف فلزی در برابر عوامل مختلف نگهداری می‌کند. این نوع از ورق‌های موج‌دار در ضخامت ۰.۵ میلی ‌متر، عرض ۱ یا ۱.۲۵ تولید می‌شوند. افراد می‌توانند با توجه به  نیاز خود ابعاد مختلفی از این محصول را سفارش دهند.

ورق‌های موج‌دار فولادی

اگر به دنبال ورق فلزی با مقاومت بالا هستید، ما ورق‌های فولادی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، در ساخت این نوع اوراق از فولاد استفاده می‌شود. همچنین برای زیبایی بیشتر نمای ساختمانها از رنگ‌های مختلف این ورق‌ها می‌توان استفاده کرد.

ورق‌های موج‌دار رنگی

سطح خارجی ورق‌های موج‌دار رنگی با استفاده از یک‌ لایه رنگ نازک الکترواستاتیک پوشانده شده است. بیشترین کاربرد این نوع از ورق‌های فلزی در ساخت سقف‌های شیروانی است و می‌تواند جذابیت سازه‌های ساختمانی را چندین برابر کند.

معرفی ورق ذوزنقه‌ای

این نوع از سقف‌های فلزی کاربرد و محبوبیت بیشتری در ساختمان سازی دارد. علت پرکاربرد بودن این نوع سقف فلزی عبارتند از: ظرفیت بالا در باربری، انعطاف پذیری، مقاومت بالا، ساخت ورق ذوزنقه‌ای با عرض و ارتفاع زیاد موج‌ها.

با توجه به ویژگی‌های این نوع از سقف فلزی موج دار در ساخت انواع سقف‌ها، انواع دیوارهای خارجی و داخلی کاربرد دارد.  ورق ها ذوزنقه ای از نوع ورق‌های شیروانی هستند.

 

پانل سقف فلزی راه راه چیست؟

پانل سقف فلزی راه راه چیست؟

در واقع پانل سقف فلزی راه راه به ابزار آلاتی گفته می‌شود که در ساختمان سازی به خصوص ساخت سقف‌های محکم به کار می‌رود و در دیدگاه عرضی شکلی S مانند دارد.

در ساخت این محصول از  ورق های فلزی برای ایجاد شیارها و برجستگی‌ها  با استحکام و مقاومت بالاتر استفاده می‌شود. همچنین می‌توان گفت که پانل سقف فلزی راه راه در برابر شکستگی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

در ساخت سقف فلزی راه راه از سیم پیچ های فولادی نیز استفاده می‌شود.فولاد به کار رفته برای ساخت این محصول در لایه‌های زیرین قرار دارد تا از عوامل مخرب محیطی محافظت شود. سیم پیچ‌های این محصول به یک تامین کننده سقف فلزی متصل می‌شوند.

سقف فلزی موج‌دار و راه راه چگونه ساخته می‌شود؟

چگونگی ساخت این ورق‌های فلزی با تشکیل رول انجام می‌شود. در مراحل اولیه ساخت این محصول ابتدا ورق فلز از کویل‌های بزرگ فلزی گرد خارج می‌شود و سپس فلز را برای شکل دهی از قالب‌های نورد عبور می‌دهند.

در طی این مراحل ورق فلزی شکلی موج دار و راه راه به خود می‌گیرد. در مرحله آخر فلز به دست آمده در طول صحیح صفحه بریده می‌شود.

استفاده از ورق‌های فلزی راه راه گالوانیزه چه مزیت‌هایی دارد؟

  • ضد آتش هستند.
  • وزن سبکی دارند.
  • قابلیت بازیافت دارند.
  • انعطاف پذیری بالایی دارند.
  • با محیط زیست سازگار هستند.
  • نحوه نگهداری ورق‌های فلزی بسیار بسیار آسان است.
  • برای ساخت و نصب در پشت بام می‌توان از این محصول استفاده کرد.
  • بستر مناسبی برای اجرای بام سبز بر روی پوشش نهایی هستند.
  • این ورق‌های فلزی در برابر زنگ زدگی مقاومت و استحکام نسبتا بالایی دارند.
  • این ورقه‌ها از استانداردهای جهانی برخوردار هستند و طول عمر بسیار بالایی دارند.
  • ورق‌های فلزی راه راه قابلیت بازیافت را دارند و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.
  • ورق‌های گالوانیزه بسیار منعطف هستند و می‌توان به راحتی آن‌ها را به شکل دلخواه خود در آورد.
  • در فصول گرم ورق‌های فلزی گرمای میزان زیادی از گرمای خورشید را منعکسی می‌کند و باعث می‌شود محیط داخلی خنک باقی بماند.
  • ورق‌های گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی شدید مثل برف و باران دارند. همچنین عمر مفید نسبتا طولانی مدت دارند.

جمع بندی:

همانطور که گفتیم سقف‌های فلزی در عین زیبایی، مقاومت و وزن سبک از قیمت پایینی نیز برخوردار هستند. بنابراین اگر شما نیز قصد ساخت یک خانه با کمترین هزینه و مقاومت بالا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از به کار بردن این سازه‌ها برای اجرای ساختمان غافل نشوید.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص سقف و ورق‌های فلزی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما متشکریم.

 

مقالات مرتبط

انواع پشم شیشه در بازار

انواع پشم شیشه در بازار

راهنمای مطالعهمواد تشکیل دهنده پشم شیشهانواع پشم شیشهکاربرد انواع پشم شیشهضخامت پشم شیشهجایگزین پشم شیشهاستفاده از مواد […]

نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه است ؟

نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه است؟

در حوزه صنعت ساختمان‌سازی، نبشی کشی به عنوان یکی از مراحل ضروری شناخته می‌شود که تاثیر بسزایی بر ایمنی ساختمان دارد. لطفا تا اخر مقاله ما را همراهی کنید.

مراحل ساخت گلخانه

مراحل ساخت گلخانه + موارد مورد نیاز برای سوله گلخانه

همانطور که میدانید گلخانه ها به محلی گفته می شود که در آن کشت گیاهان انجام می شود.

این گیاهان برای رشد نیاز به شرایط خاصی از جمله میزان نور، دما، رطوبت هوا، شرایط خاک دارند و
باید این موارد را تا حد مورد نیاز برای گل ها فراهم کرد.

پس برای کشت و پرورش گل ها به فضای خاصی نیاز داریم که بتوانیم تمام موارد بالا را داشته باشیم.

مقایسه آهن زنگ زده و زنگ نزده

مقایسه آهن زنگ زده و زنگ نزده

درواقع اهن های ضد زنگ مقاومت بیشتری را نسبت به اهن‌ها دارند و همانطور که از اسمشان هم مشخص است، می‌توانند در برابر اکسیداسیون، مقاومت کنند.

لوله استیل

لوله های استیل و کاربرد آنها

راهنمای مطالعهلوله های استیللوله استیل چیست؟لوله استیل و انواع آنساختار لوله استیللوله استیل و نحوه نام گذاری […]

تیرآهن هاش

کاربرد تیراهن هاش و تفاوت آن با تیراهن

در این مطلب از تهران آهن به بررسی کاربرد و انواع تیراهن هاش پرداخته و مزایا و معایب و تفاوت آن با تیراهن را بررسی می‌کنیم.

محصولات

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *