ورق ذوزنقه ای چیست ؟ به همراه مشخصات فنی

دسته بندی : مجله تهران آهن

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای همانطور که از اسم آن هم مشخص است،
یکی از انواع مختلف ورق‌های گالوانیزه به شمار می‌رود که اگر به
شکل ظاهری آن هم دقت کنید، می‌توانید موج‌های مربعی شکلی
که در عرض ورق ایجاده شده را مشاهده کنید.

ورق ذوزنقه ای چیست ؟ به همراه مشخصات فنی

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای همانطور که از اسم آن هم مشخص است، یکی از انواع مختلف ورق‌های گالوانیزه به شمار می‌رود که اگر به شکل ظاهری آن هم دقت کنید، می‌توانید موج‌های مربعی شکلی که در عرض ورق ایجاده شده را مشاهده کنید.

از ورق ذوزنقه ای می‌توان به عنوان محبوب‌ترین و پرتقاضاترین ورق‌های فرم دهی شده در بازار اشاره کرد که به دلیل ویژگی‌های مختلفش، توانسته تا کاربردهای زیادی را نیز به دست بیاورد.

ولی اطلاعات مربوط به به ورق‌های گالوانیزه ذوزنقه ای به همین چند مورد ختم نمی‌شود. در ادامه این مقاله از سایت تهران آهن، قصد داریم تا اطلاعات بیشتری را درباره ورق‌های ذوزنقه ای به شمار ارائه دهیم.

آشنایی با ورق ذوزنقه ای

آشنایی با ورق ذوزنقه ای

تمامی ورق‌های ذوزنقه ای معمولا در ضخامت‌هایی بین 0.30 میلی‌متر الی 2 میلی‌متر تولید می‌شوند که قاعدتا هر کدام از این ضخامت‌ها هم می‌تواند کارایی‌های متفاوتی را در صنایع مختلفی داشته باشد.

بعد از ضخامت، به بحث مربوط به عرض آنها می‌رسیم که باید گفت عرض ورق گالوانیزه ذوزنقه ای به طور کلی بین 1000 میلی‌متر الی 1250 میلی‌متر هستند که دقیقا به مانند ضخامت، هر کدام از آنها دارای کارایی‌های متفاوتی هستند.

البته معمولا تمامی ورق‌های ذوزنقه ای تولید شده، بر اساس نیاز و درخواست مشتری هستند. به اینصورت که مثلا مشتری ابتدا با شرکت تولید کننده تماس گرفته و تعداد و عرض و ضخامت ورق‌های ذوزنقه ای خودش را اعلام می‌کند. سپس شرکت هم بر اساس درخواست مشتری، سفارشش را آماده می‌کند.

البته بسیاری از افراد هم ممکن است که این ورق‌های گالوانیزه ذوزنقه ای را با ورق‌های گالوانیزه سینوسی اشتباه بگیرند. ولی باید بدانید که یکسری تفاوت‌هایی در بین این دو وجود داشته که می‌تواند آنها را از یکدیگر متمایز کند. این موارد عبارتند از:

  •       شکل ظاهری
  •       ابعاد
  •       مقاومت فیزیکی
  •       و …

فرمینگ ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

بعد از اینکه اطلاعات کلی را درباره محصول ورق‌های گالوانیزه ذوزنقه ای به دست آوردیم، بهتر است که کمی هم درباره فرمینگ ورق گالوانیزه ذوزنقه ای صحبت کنیم تا اطلاعات دقیق‌تری را از این محصول، به دست بیاوریم.

در کل می‌توان سه فرم را برای ورق‌های گالوانیزه در نظر گرفت که این فرم‌ها هم مربوط به زمان‌هایی هستند که شما محصول ورق‌های گالوانیزه ذوزنقه ای خودتان را در عرض 1250 میلی‌متر سفارش داده باشید. در ادامه این بخش، این سه فرم را به شما معرفی می‌کنیم:

1. فرم ذوزنقه قدیمی یا Ke3

محصول نهایی که با استفاده از این فرم ساخته می‌شود، دارای عرضی برابر با 1020 میلی‌متر است که البته در زمان استفاده، فقط می‌توانید از عرض مفید 880 میلی‌متر استفاده کنید.

2. فرم ذوزنقه جدید یا Ke2

ورق‌های گالوانیزه تولید شده در این فرم، دارای عرضی بلندتر نسبت به فرم ذوزنقه قدیمی یا Ke3 هستند که یعنی عرض آنها برابر با 1100 میلی‌متر می‌باشد. البته عرض مفید آنها را در زمان استفاده، باید 1000 میلی‌متر معرفی کرد.

3. فرم ذوزنقه مدرن یا KN1

بیشترین عرض در کل فرمینگ ورق‌های گالوانیزه ذوزنقه ای، مربوط به همین نوع فرمینگ می‌شود که یعنی محصولی که در این روش تولید می‌شود، دارای عرضی برابر با 1170 میلی‌متر است.

البته در زمان استفاده، شما فقط می‌توانید از عرض مفید آن استفاده کنید که عرض مفید این محصول هم برابر با 1000 میلی‌متر است.

جهت مشاهده لیست کامل قیمت ورق کلیک کنید.

کاربرد های ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

کاربرد های ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

همانطور که در بالاتر هم توضیح دادیم، ورق گالوانیزه ذوزنقه ای دارای کاربردهای مختلفی هستند که البته این موضوع که در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند که توانسته تاثیرات بسیار مثبتی را بر روی کاربردهای آن بگذارد.

در ادامه این بخش، قسمتی از مهم‌ترین کاربردهای ورق گالوانیزه ذوزنقه ای را برای شما معرفی می‌کنیم:

  •       نصب حصار در زمین‌های کشاورزی
  •       نصبت حصار در پروژه‌های ساختمانی
  •       پوشش برای سقف‌های شیروانی
  •       استفاده در دیوار سوله‌ها
  •       و ….

اکثر کاربردهای مربوط به ورق ذوزنقه ای، مربوط به همین نصب حصار یا پوشش و … می‌شود. برای همین می‌توان از دیگر نمونه‌های مشابه هم به عنوان کاربردهای ورق‌های ذوزنقه ای اسم برد.

مزایای ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

همانطور که در بالا هم به شما توضیح دادیم، ورق گالوانیزه ذوزنقه ای دارای محبوبیت و تقاضاهای زیادی است. البته که این تقاضاهای زیاد می‌توان رابطه مستقیمی با مزایا زیاد آنها داشته باشید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین مزایا ورق گالوانیزه ذوزنقه ای را به شما معرفی می‌کنیم:

  •       نصب آسان
  •       نصب سریع
  •       قیمت مناسب در کنار ویژگی زیاد
  •       وزن کم
  •       مقاومت در برابر زلزله
  •       مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  •       مقاومت در برابر رطوبت
  •       و …

 

مقالات مرتبط

بازار آهن

فوت و فن خرید آهن که حتما باید بدانید!

 در این مقاله، به شما نکاتی مهم در خصوص فوت و فن خرید آهن خواهیم گفت تا به شما کمک کنیم آهن مورد نیاز خود را با اطمینان بیشتری انتخاب کنید.

قوطی برای ستون یک طبقه و دو طبقه

قوطی مناسب برای ستون یک طبقه و دو طبقه

ستون‌ها وظیفه‌ تحمل بارهای عمودی سازه را بر عهده دارند و انتخاب مقطع مناسب برای آنها نقش مهمی در مقاومت، ایمنی و عملکرد سازه دارد.

خرید انواع ورق فولادی

خرید انواع ورق فولادی

اگر شما به دنبال خرید ورق فولادی هستید، قطعا می‌خواهید بدانید
که چه عواملی می‌توانند بر روی قیمت ورق‌های فولادی تاثیر گذارند؛ با ما همراه باشید.

پروفیل لوله

پروفیل لوله

راهنمای مطالعهپروفیل لوله و موارد مصرف آنلوله چیست؟نام های رایج و بازاریموارد مصرف لوله هاموارد مصرف پروفیل […]

گالوانیل چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

گالوانیل چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

از چندین سال پیش تا به الان، روش‌های مختلف و متفاوتی ابداع شده
که با استفاده از آنها می‌توانند از مقاطع فولادی در برابر موارد مختلفی به
مانند زنگ زدگی، خش خوردگی و … محافظت کنند. یکی از این روش‌ها
استفاده از پوشش‌های قربانی است که باز همین پوشش‌های قربانی نیز
روش‌های متفاوتی دارند.

تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن

تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن

با بیان اینکه قیمت آهن در یک ماهه اخیر کاهش قیمت داشته و روند نزولی به خود گرفته است،به نظر قیمت آهن در یک ماه آینده افزایش قیمت خواهد داشت

محصولات

2 thought on “ورق ذوزنقه ای چیست ؟ به همراه مشخصات فنی
  1. رحمتی

    همه جور ورقی رو میشه ذوزنقه ای کرد ؟
    یه سوال دیگه هم داشتم
    قیمت ورق سیاه رو از کجا میتونم ببینم ؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *