میلگرد ترانس چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

دسته بندی : مجله تهران آهن

میلگرد ها جزو اصلی‌ترین موارد اولیه هر پروژه ساختمانی به شمار می‌رود، در ادامه این مقاله، اطلاعات بیشتری را از میلگرد ترانس به شما ارائه می‌دهم.

میلگرد ترانس چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

میلگرد ها جزو اصلی‌ترین موارد اولیه هر پروژه ساختمانی به شمار می‌رود. بعد از اینکه میلگرد محبوبیت و کاربردهای زیادی به دست آورد، انواع مختلفی از آن تولید و روانه بازار شد که امروزه شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان، بهترین نوع میلگرد را خریداری کنید.

میلگرد ترانس نیز یکی از انواع مختلف میلگردها به شمار می‌رود که کاربردهای زیادی را در صنایع زیبایی و معماری دارد. در ادامه این مقاله، اطلاعات بیشتری را از میلگرد ترانس به شما ارائه می‌دهم.

میلگرد ترانس چیست ؟

میلگرد ترانس یکی از مقاطع فولادی به شمار می‌رود که جزو پرکاربردترین این مصالح نیز از آن یاد می‌کنند و که کاربردهای زیادی را در صنعت و ساختمان سازی دارد. بیشترین استفاده این نوع میلگرد در ساختمان سازی، در بتن‌هایی است که مقاومت کششی کمتری داشته باشند.

البته به غیر از موارد بالا، از میلگرد ترانس در صنایع تزئینی نیز استفاده می‌شود که در واقع از آن به عنوان اصلی‌ترین کاربرد این نوع میلگرد اسم می‌برند.

میلگرد ترانس نیز دارای انواع متفاوتی است که هر کدام از آنها نیز دارای ویژگی و کاربردهای خاص خودشان هستند. برای همین در ادامه این مقاله قصد داریم تا انواع این میلگردها را نیز به شما معرفی کنیم.

انواع میلگرد ترانس

انواع میلگرد ترانس

میلگرد ترانس دارای تنوع و انواع مختلفی است که در هر کدام از آنها نیز دارای تنوع زیادی در صنعت ساخت و ساز هستند. البته انواع میلگردهای ترانس بر اساس انواع مختلف روش تولید آنها به وجود آمده. هر چند که این میلگردها بر اساس روش نورد گرم تولید می‌شوند، ولی روش‌های دیگری هم برای ساخت میلگرد ترانس وجود دارد که در نهایت باعث به وجود آمدن انواع میلگرد ترانس می‌شود.

در ادامه این بخش، انواع میلگرد ترانس را به شما توضیح می‌دهیم:

1. میلگرد ترانس تک پولیش

این نوع میلگرد بر اساس روش نورد گرم تولید می‌شود که البته سطح آن نیز به صورت ناصاف طراحی شده. در زمان تولید و در مرحله پولیش، این فولاد را صاف و براق می‌کنند.

کارایی‌های این نوع از میلگرد ترانس در بخش‌هایی به مانند قطعات پمپ آب، قطعات پمپ نفت، سیلندرهای هیدرولیکی و … است. از براق بودن می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‎های این میلگرد اسم بود. در واقع شما حتی اگر این میلگرد را اقدام به ماشین کاری کنید، ولی باز هم براقیت خودش را حفظ می‌کند.

2. میلگرد ترانس دو پولیش

مراحل تولید این نوع میلگرد ترانس نیز به مانند میلگرد ترانس تک پولیش است که با استفاده از روش نورد گرم، طراحی می‌شود. ولی در مرحله پولیش، سطح آن شبیه به آینه شده و در واقع اینگونه می‌توان گفت که براقیت بیشتری را نسبت به میلگرد تک پولیش دارد.

همین ظاهر آینه‌ای که در میلگرد ترانس دو پولیش وجود دارد، باعث شده تا زیبایی منحصربفردی را به خودش بگیرد. از میلگرد ترانس دو پولیش در ساخت قطعات خودرو، سازه‌های معماری و مکان‌های خاص استفاده می‌شود.

3. میلگرد ترانس سنگ خورده

تولید این محصول با مواردی که در بالا اشاره کردیم فرق دارد؛ به این صورت که اگر قصد تولید میلگرد ترانس سنگ خورده را دارید، باید حتما از دستگاه‌های مخصوص استفاده کنید که این دستگاه را با اسم دستگاه سنگ LIDKOPING می‌شناسند.

ضخامت این نوع میلگرد ترانس بین 3 میلیمتر الی 100 میلیمتر است که ضخامت آن توسط درخواست مشتری، انجام می‌شود.

4. میلگرد ترانس بلبرینگ خور

از نظر ظاهری می‌توان گفت که این نوع میلگرد ترانس با نوع قبلی یعنی سنگ خورده، شباهت زیادی دارد. ولی یک تفاوتی در میان آنها وجود دارد که مربوط به قابلیت بلبرینگ شدن این نوع است که احتمالا شما از اسم آن نیز حدس زدید.

5. میلگرد ترانس مفتول

یکی دیگر از انواع میلگرد ترانس را با نوع مفتول می‌شناسند ظاهر آن به صورت صیقلی و سفید است و همچنین دارای قطر بین 3 میلی‌متر الی 14 میلی‌متر است. این میلگرد در مقایسه با بقیه انواع میلگرد ترانس، دارای قابلیت خم کاری است که به دلیل ضخامت پایین آن است.

از کاربردهای این نوع میلگرد ترانس می‌توان به صنعت و ساختمان سازی اشاره کرد.

6. میلگرد تسمه ترانس

مراحل تولید این نوع میلگرد در سه روش نوردی، ماشین کاری و ترانسی است. این محصول دارای تلورانس بسیار کمی است که باعث می‌شود تا عملیات ماشین کاری نیز بر روی آن به خوبی انجام نشود.

7. میلگرد چهار پهلو ترانس

این نوع میلگرد دارای تنوع زیادی از لحاظ سایز بندی است که حالا هر سایزی هم دارای کاربردهای مخصوص به خودش می‌باشد. ضخامت این نوع میلگرد ترانس از 2 میلی‌متر شروع می‌شود و تا 90 میلی‌متر نیز ادامه دارد.

8. میلگرد ترانس شش پر

همانطور که از اسم آن نیز مشخص است، این محصول دارای شش ضلع است و برای ساخت آن نیز از آلیاژ فولادی ST37 استفاده می‌شود. این نوع میلگرد ترانس نیز در سایزهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود.

کاربرد میلگرد ترانس

در بالاتر نیز کمی درباره کاربردهای این نوع میلگرد به شما توضیح دادیم؛ در این بخش قصد دادیم تا کاربردهای بیشتری از میلگرد ترانس را به شما تعریف کنیم.

  •       پمپ آب
  •       پمپ نفت
  •       بلبرینگ سازی
  •       ساخت قطعات خودرو
  •       سیلندهای هیدرولیکی
  •       صنعت ساختمان
  •       مصارف تزئینی به مانند فرفورژه
  •       مصارف معماری
  •       ماشین آلات صنعتی
  •       و …

 

ویژگی های میلگرد ترانس

شاید در بین تمامی ویژگی‌هایی که این میلگرد دارد، ظاهر زیبا و صیقلی آن را می‌توان جزو مهم‌ترین آن اشاره کرد. همین قابلیت زیبا و صیقلی بودن باعث شده تا کاربردهای زیادی در مصارف زیبایی و معماری به دست بیاورد.

دیگر ویژگی این نوع میلگرد مربوط می‌شود به روش ساخت؛ در واقع باید بدانید که روش ساخت میلگرد ترانس، پیچیده از روش ساخت بقیه میلگرد هاست.

جهت خرید انواع میلگرد میتوانید با کارشناسان تهران آهن در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

ساختمان های اسکلتی

ساختمان های اسکلتی + مزایای ساختمان های اسکلت فلزی

راهنمای مطالعهمزایای ساختمان های اسکلت فلزیمعایب ساختمان های اسکلتی سازه های فولادیساختمان های اسکلت فلزی با سازه […]

پشم شیشه

پشم شیشه چیست و انواع ان

در دنیای امروزه، تولید پشم شیشه یکی از مهم‌ترین فرآیندها در صنعت مدرن می‌باشد. در این مطلب از تهران آهن انواع پشم شیشه را بررسی خواهیم کرد.

روش تولید میلگرد ترمکس چگونه است؟

روش تولید میلگرد ترمکس چگونه است؟

میلگردها جزو اصلی‌ترین، مهمترین و الزامی‌ترین مصالح در پروژه های
ساختمان سازی به شمار می‌روند؛ همین اهمیت و ارزش بالا باعث شده
تا انواع مختلفی از این میلگردها تولید شود که یکی از انواع مختلف
آن، میلگرد ترمکس است.

انواع خرپا چه کاربرد هایی در ساختمان سازی دارد

انواع خرپا چه کاربرد هایی در ساختمان سازی دارد

راهنمای مطالعهانواع خرپا در صنعت ساختمان سازی۱- خرپای صفحه ای:۲-خرپای پُل(مسطح):۳-خرپای سقف (شیب دار): ۲- خرپای فضاکار (فضایی)نیم […]

قاب های فلزی شیب دار

انواع قاب های فلزی و اتصالات آن

راهنمای مطالعهقاب های فلزی شیب داراتصالات در قاب های فلزی شیب دارالف) اتصالات تیزهب) اتصال تیر به […]

تفاوت پروفیل و قوطی

تفاوت پروفیل و قوطی و ویژگی آن

تفاوت پروفیل و قوطی یکی از مسائل مهم در ساخت و ساز ساختمان است که برای بسیاری از افراد تازه کار در این حوزه ممکن است گیج‌کننده باشد.

محصولات

2 thought on “میلگرد ترانس چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟
  1. فرزین

    من برای ارماتوربندی میلگرد میخواستم
    شما در این مورد میتونید بهم مشاوره بدید؟

    • tehranahanblog

      بابت این موضوع با کارشناسان ما تماس بگیرید

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *