تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن

دسته بندی : مجله تهران آهن

با بیان اینکه قیمت آهن در یک ماهه اخیر کاهش قیمت داشته و روند نزولی به خود گرفته است،به نظر قیمت آهن در یک ماه آینده افزایش قیمت خواهد داشت

تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن

تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن : در همین راستا رئیس اتحادیه آهن فروشان در مورد رابطه قیمت دلار با قیمت آهن گفت: نرخ دلار در قیمت آهن بی‌تاثیر نیست.

اگر که قیمت دلار نوسانش بیش از حد باشد نه مثلاً ۵۰ تومان یا ۱۰۰ تومان، قطعاً در قیمت آهن تاثیرگذار است.

قیمت شمش آهن نسبت به ماه گذشته روند نزولی به خود گرفته است.

در یک ماه آینده هم قیمت آهن نه روند صعودی خواهد داشت و نه روند نزولی و شاهد ثابت ماندن قیمت آهن نیز خواهیم بود.

یکی از فعالان در بازار آهن هم در رابطه با رابطه قیمت دلار با قیمت آهن گفت: طبیعتاً وقتی قیمت دلار بالا و پایین برود بر قیمت آهن تاثیر خواهد گذاشت.

وقتی که دلار گران می‌شود صادرات آهن توجیه پیدا می‌کند و قیمت آن گران‌تر می‌شود.

با بیان اینکه قیمت آهن در یک ماهه اخیر کاهش قیمت داشته و روند نزولی به خود گرفته است،به نظر قیمت آهن در یک ماه آینده افزایش قیمت خواهد داشت و ما شاهد روند صعودی قیمت آهن نیز خواهیم بود.

بسیاری از کارشناسان، فعالان و حتی مدیران دولتی بخش مسکن با استناد به عملکردی که در بخش‌های مختلف مسکن در دو فصل پاییز و زمستان ٩۶ گذشته روی داده است معتقدند که بازار مسکن از رکودی که در چند سال گذشته در آن قرار گرفته بود خارج شده و از این پس باید شاهد رونق بیشتر در ساخت و ساز و معاملات مسکنی باشیم.

شاید خواندن مقاله مقدار آهن آلات مصرفی مورد نیاز برای ساخت خانه برای شما جذاب باشد .

 

تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن آلات

این پیش‌بینی‌ها اگر چه نوید‌دهنده بازگشت چرخه اقتصادی به بازارهای همراه مسکن است اما موجب شده تا برخی این بازگشت رونق را مساوی بازگشت افزایش قیمت‌ها به این بازار بدانند و معتقد باشند که این رونق مقطعی و محدود خواهد بود چرا که افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت مصالح ساختمانی مورد نیاز در ساخت مسکن موجب می‌شود دوباره رکود به بازار مسکن بازگردد.

رویکردی که از نظر سازندگان مسکن نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد و حتی با دیده نگرانی از بازگشت این رونق صحبت می‌کنند.

کارشناسان این بخش همچنین این رونق را مرهون برنامه‌های دولتی می‌دانند که در سال گذشته برای بازار مسکن پیش‌بینی شد و موجب شده تا این بازار در سال ٩٧ توجه بیشتری را به خود جلب کرد.

بازاری که با اجرایی‌تر شدن اجرای برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور خاطره رونق بازار مصالح ساختمانی در سالی که دولت عزم خود را برای اجرای مسکن مهر جزم کرد رابه یاد می‌آورد.

با این تفاوت که این روزها فعالان بازار ساختمانی خرسند از پیاده‌سازی برنامه‌های نوسازی دولتی در کل کشور که موجب به راه افتادن چرخه اقتصاد مصالح ساختمانی می‌شود، نگران از تاثیر‌گیری قیمتی بازار مصالح ساختمانی از سایر عوامل موثر در قیمت هستند و این امر را خطری برای رونق بازار مسکن می‌دانند.

ناگفته پیداست که در بازار مصالح ساختمانی هنوز هم برخی از این مصالح وابسته به واردات یا مرتبط به قیمت‌گذاری ارز هستند و این امر می‌تواند تاثیر مستقیمی روی روال قیمتی آن بگذارد و آن را در محدوده عدم ثبات قیمتی قرار دهد؛ موضوعی که رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات به آن اشاره می‌کند و می‌گوید:

تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن : «در بازار آهن اگر چه افزایش قابل توجه قیمتی را شاهد نیستیم اما واقعی‌تر شدن قیمت ارز در روزها گذشته از سال ٩٧ نشان می‌دهد که در روزهای آتی شاهد افزایش قیمت آهن خواهیم بود.»

«آهن در بازار جهانی تفاوت قیمتی نداشته و همانطور که ۶ ماه پیش آهن با قیمت ۵٢٠ دلار معامله می‌شد امروز نیز با همان قیمت معامله می‌شود و از این حیث نمی‌توانیم از افزایش قیمت آهن صحبت کنیم اما از آنجایی که قیمت دلار در بازار داخلی در روزهای سپری شده از سال جاری حدود ۴٠٠-٣٠٠تومان نسبت به روزهای پایانی سال گذشته افزایش داشته است این افزایش قیمت محاسبه نرخ ارز با ریال موجب شده تا قیمت آهن در بازار با افزایش مواجه شود.»

رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات با اشاره به اینکه این محاسبه موجب شده تا خریداران داخلی زیان ببینند؛ در خصوص چرایی محاسبه قیمت آهن با دلار ادامه می‌دهد:

«پیش از این به عنوان وارد‌کننده آهن در بازار جهانی شناخته می‌شدیم و امروزه با توجه به اینکه صادرکننده هستیم باید تمام قیمت‌ها بر اساس دلار محاسبه شود و به همین دلیل با نوسانات نرخ دلار در بازار داخلی قیمت آهن تغییر کرده و کاهش یا افزایش می‌یابد این در حالی است که در بازار جهانی حداقل ۶ ماه است که با ثبات قیمت مواجه هستیم.»

با اشاره به افزایش ٢٠ درصدی قیمت آهن در بازار داخلی بعد از محاسبه قیمت دلار در فروردین ٩٧، تاکید می‌کند:

تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن : «این افزایش قیمت حداقل می‌تواند همین میزان قیمت مسکن را متاثر کرده و افزایش دهد و با توجه به اینکه افزایش تقاضا برای آهن در بازار مسکن در ماه‌های آینده روی می‌دهد این افزایش قیمت می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روی قیمت نهایی مسکن بگذارد.»

مقالات مرتبط

نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه است ؟

نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه است؟

در حوزه صنعت ساختمان‌سازی، نبشی کشی به عنوان یکی از مراحل ضروری شناخته می‌شود که تاثیر بسزایی بر ایمنی ساختمان دارد. لطفا تا اخر مقاله ما را همراهی کنید.

انواع روش برشکاری ورق را در سایت تهران آهن مشاهده کنید

انواع روش برشکاری ورق را در سایت تهران آهن مشاهده کنید

روش‌های مختلفی برای برشکاری ورق وجود دارد که همه آنها را
هم می‌توان از لحاظ‌ها مختلفی با یکدیگر مقایسه کرد؛ ولی در
بین تمامی آنها، بهترین روش برشکاری ورق را با استفاده از لیزر
می‌شناسند. چرا؟ چون دقتی که در این نوع از روش برشکاری
وجود دارد، در هیچ روش دیگری نیست.

انواع تیر

تیرچیست و انواع تیر (تیرچه) کدامند؟

راهنمای مطالعهانواع تیر در سازه های اسکلت فلزیتیرچهشاه تیرهاتیرهای پیرامونیتیر نعل درگاهیتیرچه پیش ساخته خرپاییمزایای استفاده تیرچه […]

کاربرد پشم شیشه در ساختمان

کاربرد پشم شیشه در ساختمان

در این مطلب از تهران آهن به بررسی مزایا، معایب و کاربرد پشم شیشه می پردازیم.

پروفیل C چیست و چه کاربردی دارد ؟

پروفیل C چیست و چه کاربردی دارد ؟

پروفیل C را معمولا با نام پروفیل سی پرلین نیز می‌شناسند.
پروفیل سی در واقع یک نوع تیرچه است که اگر با کاربرد
تیرچه‌ها آشنا باشید، می‌دانید که یکی از کارایی آنها برای
پوشش سقف یا پوشش دیوار است. البته معمولا از این
نوع پروفیل‌ها در سازه‌های بزرگ استفاده نمی‌شود؛
ولی می‌تواند کارایی زیادی در سازه‌های نسبتا بزرگ داشته باشد.

محاسبه تیرآهن مورد نیاز برای ساختمان

محاسبه تیرآهن مورد نیاز برای ساختمان

محاسبه تیرآهن یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین دغدغه‌هایی است
که برای هر شخصی به وجود می‌آید؛ در این مقاله با ما همراهی کنید تا به این غدغه بپردازیم.

محصولات

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *