ورق St37 چیست و بر چه اساسی درجه بندی می شوند ؟

دسته بندی : مجله تهران آهن

فولادهایی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، همگی دارای اسامی
متفاوتی هستند که هر کدام نیز دارای خاصیت و ویژگیهای منحصربفردی هستند.
همین خاصیت و ویژگی‌ها باعث شده تا کارایی‌های متفاوتی را نیز داشته باشند.
یکی از این فولادها مربوط به ورق ST37 می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم
تا این فولاد را به شما معرفی کنیم.

ورق St37 چیست و بر چه اساسی درجه بندی می شوند ؟

فولادهایی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، همگی دارای اسامی متفاوتی هستند که هر کدام نیز دارای خاصیت و ویژگی‎های منحصر بفردی هستند. همین خاصیت و ویژگی‌ها باعث شده تا کارایی‌های متفاوتی را نیز داشته باشند.

یکی از این فولادها مربوط به ورق ST37 می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا این فولاد را به شما معرفی کنیم.

فولاد St37 چیست؟

قبل از اینکه به سراغ مسائل دیگر برویم، بهتر است که اول از همه با فولاد St37 آشنا شویم. فولاد st37 در واقع همان فولادی است که برای ساخت ورق سیاه ، از آن استفاده می‌شود. حتی همین موضوع باعث شده که ورق‌های سیاه را نیز با اسم ورق st37 بشناسند.

جهت مشاهده قیمت ورق سیاه کلیک کنید.

در ادامه تعریف فولاد st37 می‌توان گفت که این فولاد سازه غیر آلیاژی است که به همین خاطر باعث شده تا این فولاد را در مهم‌ترین گروه‌های آلیاژی مهندسی قرار دهند.

این فولاد دارای ویژگی‌هایی به مانند قیمت کم در کنار کارایی زیاد است که البته قیمت کم آن می‌تواند به دلیل تولید گسترده (عرضه زیاد) آن باشد. این دو ویژگی فولاد st37 باعث شده تا کاربردهای گسترده‌ای را در صنایع مختلف داشته باشد.

ورق st37

حالا که با توضیح فولاد St37 آشنا شدیم، حالا بهتر است که به سراغ توضیح خود ورق St37 برویم.

همانطور که در بالاتر هم اشاره کوتاهی داشتیم، ورق St37 در واقع همان ورق سیاه است که دلیل قیمت کم و کاربرد زیاد، باعث شد تا کارایی‌های زیادی را در صنایع مختلف داشته باشد.

از ورق St37 به عنوان فولاد نرم در صنعت ساختمان سازی اسم می‌برند که به دلیل استفاده کم از کربن، این اسم را به خودش گرفته. در واقع این ورق را در لیست ورق‌های کم کربن نیز قرار می‌دهند.

از مشخصات ورق St37 می‌توان به مواردی دیگری به مانند خاصیت جوش پذیری آن اشاره کرد که البته به این دلیل است که درصد کمی از کربن در آن وجود دارد. ورق‌های سیاه دارای استحکام بالایی هستند که به دلیل همین ویژگی بالا، باعث شد تا به غیر از صنعت ساختمان سازی، در صنایع دیگری به مانند کشتی سازی و ساخت پل نیز مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت ورق st37

در کل باید بدانید که قیمت‌های محصولات آهن آلات، به صورت روزانه آپدیت می‌شود. دلایل مختلفی بر روی قیمت محصولات فولادی تاثیر گذار است که از عرضه و تقاضا، قیمت دلار و قیمت سنگ آهن می‌توان از مهم‌ترین آنها اسم برد.

برای همین نمی‌توان هیچ قیمت دقیقی را از ورق St37 اعلام کرد. برای همین اگر قصد دارید استعلام قیمت این ورق را دارید، پیشنهاد می‌کنم که حتما با تیم تهران آهن تماس بگیرید تا به قیمت روز ورق سیاه st37 آشنا شوید.

تفاوت ورق ST37 و ST52

تفاوت ورق ST37 و ST52

همانطور که در بالاتر هم توضیح دادیم، ورق st37 دارای خواصی به مانند قابلیت جوش پذیری و خواص مکانیکی است. همین ویژگی‌ها باعث شده تا کاربرد بی‌شماری را در صنعت ساختمان سازی داشته باشند.

ولی با این حال، باز هم برخی از مهندسان تصمیم می‌گیرند تا از ورق ST52 در پروژه ساختمان سازی خودشان استفاده کنند. این انتخاب مهندسان در صورتی است که تفاوت زیادی در بین قیمت‌های ورق St37 و ورق ST52 وجود ندارد.

البته ورق‌های St52 نیز یکسری ویژگی‌های خاصی دارند که می‌تواند انتخاب خوبی برای پروژه ساختمان سازی باشد. برای مثال در صورت استفاده از این ورق، وزن فولادی مصرفی در ساختمان، کاهش پیدا می‌کند.

از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این دو ورق، می‌توان به قابلیت شکل پذیری اشاره کرد که این ویژگی در ورق St37 بیشتر دیده می‌شود که دلیل آن به خاطر استفاده از فولاد کمتر در St37 است.

تفاوت بعدی هم مربوط به مقاومت می‌شود که مقاومت ورق ST52 بیشتر از ورق‌های St37 است.

مشخصات ورق st37

در ادامه بحث معرفی ورق‌های St37 بهتر است که نگاهی به مشخصات ورق st37 بیندازیم. همانطور که در بالا نیز چندین بار اشاره کردیم، اکثر کاربردهای ورق سیاه St37 در مصارف ساختمان سازی است.

از مهم‌ترین مشخصات ورق St37 می‌توان به وجود درصد پایین در این ورق اشاره کرد. همین کربن کم باعث شده که استحکام متوسطی را داشته باشند و همچنین قابلیت جوش پذیری بیشتری را نسبت به محصولات مشابه، به خودش بگیرد.

از دیگر کاربردهای ورق سیاه St37 می‌توان به ساخت مقاطع فولادی به مانند پروفیل و ناودانی اشاره کرد.

شاید خوان مقاله ورق ذوزنقه ای چیست برای شما جالب باشد.

استاندارد ورقST37

استاندارد ورقST37

این ورق در کارخانه‌های تولید کننده، بر اساس چندین استاندارد مختلف تولید می‌شود که حالا هر کارخانه‌ای، یکی از این استانداردها را برای تولید این ورق استفاده می‌کند. در بین تمامی استانداردهای موجود، اکثر کارخانه‌ها از استاندارد EN: S235JR و استاندارد DIN 17100 استفاده می‌کنند که باز در بین این دو استاندارد نیز، استاندارد EN: S235JR دارای معروفیت بیشتری است.

البته استانداردهای دیگری نیز وجود دارند که حالا در بعضی از شرکت‌ها از آنها برای تولید ورق سیاه ST37 استفاده می‌شود. از این موارد می‌توان به استانداردهای UNI: FE360B و ASTM: A283C و JIS: SS400 اشاره کرد.

درجه بندی ST37

ورق‌های ST37 نیز به درجه بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر درجه بندی از آنها نیز دارای کیفیت‌های مختلفی است. برای همین لازم است که شما قبل از خرید این ورق‌ها، ابتدا با درجه بندی آنها آشنا باشید. در ادامه تمامی این درجه بندی‌ها را معرفی می‌کنیم:

  •       درجه اول: نوع معمولی
  •       درجه دوم: نوع متوسط که برای کارهای مهم از آن استفاده می‌شود.
  •       درجه سوم: نوع با کیفیت بالا که نسبت به بقیه موارد، دارای کیفیت جوش پذیری فوق العاده‌ ای است.

 

 

مقالات مرتبط

نحوه اجرای سقف شیروانی 

نحوه اجرای سقف شیروانی 

در این مقاله به نحوه اجرای سقف شیروانی میپردازیم
نحوه اجرای سقف شیروانی انواع مختلفی داشته و با زوایای متنوعی طراحی می شود. سقف شیروانی از جمله موارد مورد نیاز برای منازل شمال کشور است. اغلب خانه های موجود در نواحی شمالی کشور از این سقف استفاده می کنند.

نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه است ؟

نبشی کشی ساختمان چیست و چگونه است؟

در حوزه صنعت ساختمان‌سازی، نبشی کشی به عنوان یکی از مراحل ضروری شناخته می‌شود که تاثیر بسزایی بر ایمنی ساختمان دارد. لطفا تا اخر مقاله ما را همراهی کنید.

تیر لانه زنبوری

تیر های لانه زنبوری

راهنمای مطالعهتیر های لانه زنبوری چیست ؟یکی از انواع تیر های فولادی بهینه و سبک که بوسیله […]

انواع اتصالات جوشی

انواع اتصالات جوشی | حالت های جوشکاری + کاربرد آن ها

راهنمای مطالعهاتصال لب به لباتصال روی هماتصال سپریاتصال گوشه گونیااتصال پیشانیانواع اتصالات جوشیجوش شیاریجوش گوشهجوش کام و […]

تولیدکنندگان برتر ورق سیاه

تولیدکنندگان برتر ورق سیاه

بازار ورق سیاه پر از تولیدکنندگان مختلف میباشد و انتخاب بهترین ممکنه تا کیفیت بالا و استفاده اقتصادی را به شما ارائه دهد.

اعضای سازه های فلزی

آشنایی با اعضای سازه های فلزی + مزایای آن

راهنمای مطالعهمزایای آشنایی با اعضای سازه های فلزیورق و تسمهنیم رخ های تیپ Iنیم رخ ناودانی [نیم […]

محصولات

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *