راهنمای کامل علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد

دسته بندی : مجله تهران آهن

اگر کمی در حوزه آهن آلات آشنا باشید، می‌دانید که بر روی آنها یکسری
علامت‌های اختصاری حک شده که هر کدام از آنها هم دلایل خاص خودشان
را دارند. در واقع شما نیز به عنوان یک خریدار و یا شخصی که به حوزه آهن
علاقه دارید، باید حتما با این علائم اختصاری آشنا باشید.

راهنمای کامل علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد

اگر کمی در حوزه آهن آلات آشنا باشید، می‌دانید که بر روی آنها یکسری علامت‌های اختصاری حک شده که هر کدام از آنها هم دلایل خاص خودشان را دارند. در واقع شما نیز به عنوان یک خریدار و یا شخصی که به حوزه آهن علاقه دارید، باید حتما با این علائم اختصاری آشنا باشید.

چون آشنایی با این علائم اختصاری می‌تواند کمک زیادی به شما و در انتخاب میلگرد مدنظرتان داشته باشد. در ادامه این مقاله از سایت تهران آهن، قصد داریم تا اطلاعات کاملی را درباره علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد را به شما ارائه دهیم.

همچنین جهت مشاهده قیمت میلگرد کلیک کنید.

استانداردهای نشانه گذاری شاخه میلگرد

استانداردهای نشانه گذاری شاخه میلگرد

در مرحله اول باید بدانید که تمامی نشانه گذاری‌هایی که بر روی میلگردها انجام می‌شود، بر اساس استاندارد 3132 فقط بر روی میلگردهای آجدار الزامی است؛ یعنی اینکه در میلگردها ساده، هیچ الزامی مبنی بر اینکه باید حتما از علائم اختصاری استفاده کنند نیست.

البته در یکسری مواقع هم یکسری توافق‌هایی در میان خریدار و تولید کننده وجود دارد که بر اساس همین توافق‌ها، می‌توانند از علائم اختصاری بر روی میلگردهای خودشان استفاده کنند.

البته این علائم‌هایی که بر روی میلگردهای آجدار حک می‌شود هم در بخش‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. در ادامه، بخش‌های مختلف کد نشانه گذاری میلگرد آجدار را به شما معرفی می‌کنیم:

  • حک شدن نام یا علامت تجاری شرکت تولید کننده میلگرد
  • حک شدن کد فرآیند تولید
  • حک شدن کد علامت مشخصه میلگرد

منظور از کد فرایند تولید چیست؟

همانطور که در بالاتر و در زمان علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد صحبت کردیم، گفتیم که یکی از این بخش‌ها مربوط به کد فرآیند تولید می‌شود. ولی شاید سوالی که در اینجا و برای خیلی شما پیش بیاید این باشد که منظور از کد فرایند تولید چیست.

یکسری میلگردهای هستند که بر اساس استانداردهای لازم طراحی شدند و در واقع در روش‎هایی به مانند خنک کاری و برگشت‌های تحت کنترل، تولید می‌شوند. بر روی این دسته از میلگردها، حرف T حک می‌شود.

ولی یکسری از میلگردهایی هستند که با استفاده از این روش‌ها تولید نمی‌شوند و در واقع بر اساس استانداردهای مشخصه نیستند که بر روی این دسته از میلگردها، حرف U حک می‌شود.

یکسری دیگر از میلگردها نیز در زمان ساخت آنها از یکسری عناصر خاصی استفاده می‌شود. برخی از این عناصرها عبارتند از Cu، Ni، Cr، Mo و …. این میلگردها هم معمولا مقاومت‌های بیشتری را در مقایسه با بقیه میلگردها دارند. این دسته از میلگردها هم با حرف اختصاری A نمایش داده می‌شوند.

ترتیب درج نشانه گذاری بر روی میلگرد آجدار

ترتیب درج نشانه گذاری بر روی میلگرد آجدار

شرکت تهران آهن در زمینه فروش آهن آلات با دارا بودن تخصص در زمینه قوطی و پروفیل، تیرآهن ، میلگرد ،لوله ، ستونی ، ورق و کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی کار خود را از سال 1378 شروع نمود و امروز با فکر و ایده هایی جدید و تخصصی تر کار خود را در زمینه فروش و اطلاع رسانی شفاف و سریع به صورت آنلاین بنا نموده است .

تا به اینجای مقاله ما متوجه شدیم که در مرحله اول، میلگردهای آجدار ملزم به استفاده از علامت‌های اختصاری هستند و البته با بخش‌های مختلف این کدهای اختصاری هم آشنا شدیم. ولی سوال بعدی مربوط به ترتیب درج نشانه گذاری بر روی میلگرد آجدار می‌شود که در ادامه این بخش، قصد معرفی به آنها را داریم.

قبل از بررسی ترتیب درج نشانه گذاری بر روی میلگرد آجدار، باید بدانید که تمامی این علائم باید به صورت کاملا واضح حک شوند و مراحل حک شدن آنها باید به گونه‌ای باشد که برای همیشه، بر روی این میلگردها ماندگار باشند.

درباره ترتیب آنها هم باید بدانید باید از سمت چپ، ابتدا علائم مربوط به برند یا شرکت تولید کننده به ثبت برسد که حالا این علائم اختصاری هم می‌تواند در هر شرکت و برندی متفاوت باشد. در واقع همانطور که می‌دانید، هر شرکتی، کیفیت‌های خاص خودش را در میلگردها دارد که می‌تواند باعث تصمیم نهایی شما برای خرید شود. پس حتما در زمان از واسطه، علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد را بررسی کنید.

بعد از نام شرکت تولید کننده، کد مربوطه به مشخصه میلگرد درج می‌شود و پس از کدهای مربوط به مشخصه میلگرد هم کد فرآیند میلگرد حک می‌شود که در بالا هم به صورت کامل درباره کدهای فرآیند تولید صحبت کردیم.

 

جمع بندی

اگر شما تازه وارد حوزه آهن آلات شده باشید، قطعا فکر می‌کنید که این علائم، فقط یکسری حروف هستند و ارزش خاصی ندارند؛ ولی قطعا افرادی که در این حوزه فعال هستند، به خوبی با ارزش این علامت‌ها آشنا می‌باشند. به طوری که قبل یا بعد از خرید، اولین کاری انجام می‌دهند، بررسی علائم حک شده بر روی میلگرد است.

چون همانطور که در مقدمه هم به شما توضیح دادیم، وجود این علائم‌ها می‌تواند ویژگی و کیفیت میلگرد را مشخص کند.

در این مقاله ما سعی کردیم تا اطلاعات کاملی را درباره علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد به شما ارائه دهیم؛ اگر هر سوالی درباره این مقاله داشتید، می‌توانید از قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید.

 

مقالات مرتبط

نحوه میلگرد گذاری راه پله

نحوه میلگرد گذاری راه پله

راهنمای مطالعهمراحل اصلی میلگردگذاری راه پله:خرید آسان آهن آلات از مراکز معتبر:راه پله، به عنوان یکی از […]

جوشکاری پروفیل

جوشکاری پروفیل (سبک و سنگین)

نحوه جوشکاری قوطی فرایندی مهم است ، این فرآیند در ساخت و ساز، تولید مبلمان، ساخت ماشین آلات و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می شود.

اعضای سازه های فلزی

آشنایی با اعضای سازه های فلزی + مزایای آن

راهنمای مطالعهمزایای آشنایی با اعضای سازه های فلزیورق و تسمهنیم رخ های تیپ Iنیم رخ ناودانی [نیم […]

سقف کاذب

سقف کاذب | قسمت های مختلف + انواع سقف کاذب

سقف کاذب را به علل مختلف می سازند مثلا در ساختمان های بتنی که ضخامت شاه تیر ها و دال های روی آن متفاوت است .
این اختلاف ارتفاع از پائین بد منظره میباشد به وسیله ساختن سقف کاذب این نازیبائی را می پوشانند و یا در محل ساختن خرپا که بواسطه وجود دهانه های بزرگ ساخته می شود ضخامت خرپا را در فاصله سقف کاذب تا سقف اصلی گم می کنند .

مراحل ساخت گلخانه

مراحل ساخت گلخانه + موارد مورد نیاز برای سوله گلخانه

همانطور که میدانید گلخانه ها به محلی گفته می شود که در آن کشت گیاهان انجام می شود.

این گیاهان برای رشد نیاز به شرایط خاصی از جمله میزان نور، دما، رطوبت هوا، شرایط خاک دارند و
باید این موارد را تا حد مورد نیاز برای گل ها فراهم کرد.

پس برای کشت و پرورش گل ها به فضای خاصی نیاز داریم که بتوانیم تمام موارد بالا را داشته باشیم.

انواع ابزار های برش میلگرد

انواع ابزار های برش میلگرد سرد کدامند ؟

برای برش این قطعه پر کاربرد از دو روش متداول برش سرد و گرم استفاده می گردد که در این مطلب به ارائه توضیحاتی در مورد برش میلگرد سرد پرداخته ایم.

محصولات

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *