حمل و نقل آهن آلات به چه صورت انجام میشود؟

دسته بندی : مجله تهران آهن میلگرد
حمل و نقل آهن آلات

یکی از نکاتی که باید در فرایند قیمت آهن تهران و خرید آهن آلات به آن توجه داشت بحث چگونگی حمل و نقل آهن آلات است. انتخاب وسیله نقلیه مناسب نکته بسیار حائز اهمیتی است. استفاده از وسیله نقیله نامناسب جهت حمل آهن آلات خطرات زیادی را به دنبال دارد.

برخی از افراد سودجو که در این زمینه فعالیت دارند مقدار زیادی آهن را به وانت یا نیسان بار میزنند که کار نادرست و بسیار خطرناکی میباشد. در صورت مشاهده حمل بار آهن آلات به شیوه نادرست توسط پلیس راهنمایی رانندگی جریمه می شوند.

انتخاب ماشین مناسب جهت حمل  و خرید تیرآهن، میلگرد، ورق گالوانیزه با توجه به پارامترهایی صورت میگیرد. از جمله پارامترهای که باید در هنگام نوع باربری آهن آلات به آن توجه کرد وزن بار و مسافت جابجایی است.شناخت صحیح خصوصیات آهن آلات به منظور حمل و نقل و تحویل بار سالم بسیار ضروری است.

شرکت تهران آهن با تجربه بالا در حمل انواع آهن آلات میتواند شما را در این کار همراهی کند. در صورت تمایل تنها با شماره تلفن 021-86073000 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

حمل و نقل آلومینیوم

آلومینیوم پرکاربردترین فلز غیر آهنی است و که مصارف بسیار زیادی دارد. مصارف آن از ساخت و ساز ساختمان گرفته تا صنایع خودروسازی و هوا فضا را شامل می شود. این بدان معنی است که تامین آلومینیوم و بنابراین تدارکات آن از اهمیت حیاتی در جامعه ما برخوردار است.

حمل و نقل آهن آلات

حمل و نقل فولاد

فولاد ماده ای است که به طور گسترده در بخشهای مختلف صنعتی، به ویژه در دنیای ساخت و ساز و همچنین برای ساخت ماشین آلات و کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد. حمل و نقل فولاد در حجم عظیمی انجام می شود. حمل و نقل آهن آلات در مسافت های نسبتا طولانی در کشور ما به دو صورت کانتینری و راه آهن صورت میگیرد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.

سیستم حمل و نقل جاده ای آهن

این نوع حمل و نقل با سرعت بیشتری انجام میشود و به دلیل وجود راه های میانبر زمان رسیدن بار به مقصد کوتاه میشود. اما بزرگترین مشکل این نوع روش داشتن محدودیت در میزان حمل آهن آلات است.

حمل و نقل ریلی آهن آلات

حمل بار آهن آلات در روش ریلی از بالاترین امنیت سلامت محصول برخوردار است .در حمل نقل ریلی آلودگی و مصرف انرژی نیز بسیار پایین است. با این حال آمار ها نشان می دهد که در کشور ما ۹۰% حمل و نقل آهن آلات از طریق جاده و تنها ۱۰% حمل بار آهن به روش ریلی است.

حمل و نقل آهن آلات با کانتینر (حمل دریایی)

نوع دیگری از حمل و نقل وجود دارد که تحت عنوان حمل نقل کانتینری از آن یاد میشود. در حمل و نقل به وسیله کانتینر مزایایی وجود دارد که در ادامه به برخی از مزایای آن اشاره خواهیم کرد.

  • سهولت در بارگیری و تخلیه بار
  • کوتاه بودن زمان حمل
  •  وجود ایمنی برای بار
  • صرفه جویی در هزینه
  • استقرار تناژ قابل توجهی از کالا در یک کانتینر و کاهش بار ترافیکی جاده

با این حال استفاده از کانتینر معایبی نیز دارد که از جمله آن میتوان به معضل برگشت کانتینر خالی اشاره کرد. به این گونه که کانتینرها پس از خالی کردن بار در اسکله در بیشتر مواقع باید خالی برگردند که باعث ضرر اقتصادی زیادی میشود.

معایب استفاده از کانتینر

  • به دلیل محدودیت ابعاد کانتینر تعدادی از کالاها امکان کانتینری شدن ندارند
  • افزایش هزینه جابه جایی به دلیل پرداخت هزینه برای بسته بندی کالاها

حمل و نقل جاده ای بهتر است یا ریلی؟

با توجه به آمار و ارقامی که در نوع انتخاب راه های حمل بار آهن از سوی مشتریان داده است میتوان نتیجه گرفت که حمل جادی بار آهن از محبوبیت بیشتری برخودار است. از جمله دلایل انتخاب این روش به شرح زیر است.

  • در دسترس بودن انواع وسیله نقلیه برای جا به جای
  • تنوع بالا در انتخاب مسیر و حجم بالا محصول برای حمل و نقل
  • کنترل دائمی کالا در طی مسیر و دسترسی آسان به مراکز تولید و جذب
  • زمان کمتر در رسیدن کالا به مقصد به ویژه برای حمل کالاهای گران قیمت
  • عدم گسترش شبکه سراسری راه آهن ( به دلیل کوهستانی بودن بخش زیادی از جغرافیای ایران)

با وجود گستردگی استفاده از این نوع حمل و نقل متاسفانه در وضعیت کنونی کامیون های فعال در حمل و نقل جاده ای بدون هیچ گونه سازماندهی و برنامه ریزی مدیریت حمل و نقل جاده ای در حال خدمت رسانی هستند.

عوامل موثر در روش‌های باربری

برای انتخاب روش مناسب حمل و نقل آهن آلات، باید عوامل موثر بر آن را بشناسیم تا بتوانیم بهترین روش را انتخاب نماییم. از جمله این عوامل م ی‌وان به نوع بار، میزان مسافت، میزان بار و از همه مهمتر میزان ظرفیت بارگیری ماشین را ذکر کرد.

به طور کلی یکی از مهمترین مواردی که در روش باربری و تعیین هزینه آن تاثیر گذار می‌باشد، میزان مسافتی است که ماشین انتخاب شده باید بپیماید. این مسافت در فصول مختلف دارای هزینه‌های متفاوتی است و دلیل آن نیز کاملا مشخص است. به عنوان مثال حمل و نقل آهن آلات در فصول سرد سال نیاز به توانایی و مهارت راننده در برف و باران با چنین بار سنگینی را دارد. لذا باید تمامی تمهیدات لازم برای رانندگی در چنین فصولی آن‌هم در مسافت‌های طولانی اندیشیده شود.

تعرفه حمل و نقل جاده ای نیز از مواردی است که در هزینه تمام شده آن‌ها و همچنین تعیین روش باربری موثر است.

نوع حمل و نقل که از انواع حمل و نقل زمینی، دریایی، هوایی و ریلی باشد نیز هر کدام دارای تعرفات مخصوص و مشخص شده‌ای هستند و از طرف دیگر برخی قادر به حمل برخی از بارهای بسیار سنگین و آهن آلات نمی‌باشند.

در حال حاضر بهترین روش باربری برای آهن آلات به صورت حمل کانتینری است. دلیل آن را هم می‌توان در موارد ذیل جستجو نمود:

  • کاهش میزان هزینه‌های گمرک و جاده
  • صرفه جویی در هزینه نیروی انسانی
  • سریع‌تر رسیدن به مقصد
  • امکان بارگیری انواع بارهای آهن آلات
  • سهولت در چیدمان و امکان بارگیری در ابعاد مختلف

مقالات مرتبط

اجرای کنسول در ساختمان فلزی چه شرایطی دارد ؟

اجرای کنسول در ساختمان فلزی چه شرایطی دارد ؟

همه چیز در رابطه با سیستم کنسولی (انواع روش های اتصال کنسول به بدنه) را در این مقاله بخوانید .

پروفیل لوله

پروفیل لوله

راهنمای مطالعهپروفیل لوله و موارد مصرف آنلوله چیست؟نام های رایج و بازاریموارد مصرف لوله هاموارد مصرف پروفیل […]

انواع ابزار های برش میلگرد

انواع ابزار های برش میلگرد سرد کدامند ؟

برای برش این قطعه پر کاربرد از دو روش متداول برش سرد و گرم استفاده می گردد که در این مطلب به ارائه توضیحاتی در مورد برش میلگرد سرد پرداخته ایم.

تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان

تاثیر کیفیت میلگرد بر عمر ساختمان

استفاده از میلگرد در ساختمان سازی علاوه بر افزایش استحکام و مقاومت
ساختمان در برابر فشارهای وزنی، از فشارهای طبیعی به خصوص در مناطقی
با آب و هوای نامساعد و یا مناطق زلزله خیز جلوگیری کرده و بسیاری از آنها را خنثی می‌کند.

کاربرد میلگرد آجدار 

کاربرد میلگرد آجدار 

انتخاب اشکال و ابعاد مختلف میلگرد بسته به نیازهای پروژه‌های مختلف انجام می‌شود. در این مطلب  به کاربرد میلگرد اجدار و انواع آن می‌پردازیم.

بازار آهن

فوت و فن خرید آهن که حتما باید بدانید!

 در این مقاله، به شما نکاتی مهم در خصوص فوت و فن خرید آهن خواهیم گفت تا به شما کمک کنیم آهن مورد نیاز خود را با اطمینان بیشتری انتخاب کنید.

محصولات

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *