خرید انواع ورق فولادی

دسته بندی : مجله تهران آهن

اگر شما به دنبال خرید ورق فولادی هستید، قطعا می‌خواهید بدانید
که چه عواملی می‌توانند بر روی قیمت ورق‌های فولادی تاثیر گذارند؛ با ما همراه باشید.

خرید انواع ورق فولادی

اگر شما به دنبال خرید ورق فولادی هستید، قطعا می‌خواهید بدانید که چه عواملی می‌توانند بر روی قیمت ورق‌های فولادی تاثیر بگذارند؛ قطعا شما با ویژگی و خصوصیات منحصربفرد ورق‌های فولادی آشنا هستید و می‌دانید که جنس بی‌کیفیت آن می‌تواند ضربه‌های جبران نشدنی به صنعت شما وارد کند. برای همین بهتر است که قبل از همه چیز، با نکات خرید انواع ورق فولادی آشنا باشید.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات خرید ورق فولادی بیشتر آشنا کنیم.

قیمت امروز ورق بهترین و ارزان ترین قیمت ورق در کشور+ نمودار را در صفحه قیمت ورق مشاهده کنید.

نکات مهم هنگام خرید ورق های فولادی

درست است که ورق‌های فولادی دارای ویژگی‌های فوق العاده‌ای هستند و از آنها می‌توانید در صنایع مختلف استفاده کنید؛ ولی اگر جنس ورق‌های فولادی از کیفیت لازم برخوردار نباشند چی؟ باز هم می‌توانید کارایی لازم را داشته باشند؟ قطعا نه!

پس یکی از مهم‌ترین مراحلی که می‌تواند کیفیت ورق‌های فولادی شما را تضمین کند، رعایت نکات مربوط به راهنما خرید انواع ورق فولادی است که هدف ما از نگارش این مقاله دقیقا مربوط به همین موضوع می‌شود.

اولین بخش از نکات خرید انواع ورق فولادی مربوط به بررسی ضخامت آنها می‌شود. ضخامت ورق‌های فولادی از 8.1 میلی‌متر شروع می‌شود و تا 100 میلی‌متر متغیر است. این ورق‌های فولادی به صورت رول شده یا شیت به فروش می‌رسند که بستگی به ضخامت آنها دارد. یعنی اگر ضخامت ورق‌های فولادی بالا باشد به صورت شیت به فروش می‌رسند و ورق‌های فولادی با ضخامت پایین هم به صورت رول شده به فروش می‌رسند.

البته بحث ضخامت فقط بخش کوچکی از نکات خرید ورق فولادی است؛ به غیر از ضخامت، مسائل دیگری به مانند شرکت سازنده، کیفیت آلیاژ، ابعاد ورق‌های فولادی و … هم می‌توانند به صورت مستقیم، بر روی قیمت ورق‌های فولادی تاثیر بگذارند.

 

نکات مهم موقع خرید ورق های استیل

ورق‌های استیل یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین ورق‌های فولادی به شمار می‌روند که در بین بقیه ورق‌های فولادی، دارای فروش بیشتری هستند. همین موضوع باعث شده تا شرکتهای سودجو زیادی به میان بیایند و اقدام به فروش ورق‌های استیل بی‌کفیت با قیمت بالا بکنند.

همین موضوعات باعث شده تا نکات مربوط به خرید انواع ورق فولادی بیشتر از قبل اهمیت خودش را نشان دهد.

فرقی نمی‌کند که قصد خرید چه نوع ورق فولادی را دارید؛ کیفیت و نوع آلیاژ استفاده شده در قیمت همه ورق‌های فولادی تاثیرگذار است که ورق‌های استیل هم از این قائله مستثنی نیستند.

از ویژگی‌های ورق‌های استیل می‌توان به مقاومت بالای آنها در برابر زنگ زدگی، ظاهر براق و سطح صیقلی آن اشاره کرد. این ویژگی‌های ورق‌های استیل باعث شده تا از آنها در صنایع مختلفی به مانند مصالح ساختمانی، مخازن ذخیره آب، لوازم خانگی و … استفاده کنند.

ورق‌های استیل دارای تنوع زیادی هستند که هر کدام از آنها هم قیمت‌های مخصوص به خودشان را دارند؛ همین موضوع می‌تواند روند خرید ورق‌های استیل را برای خریدار راحت‌تر کند.

چه نکاتی را باید هنگام خرید ورق های فولادی بدانیم؟

نکات هنگام خرید ورق های فولادی

شاید خرید انواع ورق فولادی کمی سخت به نظر برسد و اگر اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشید، باعث می‌شود تا روند خرید جنس باکیفیت برای شما کمی دشوارتر هم شود. در بالا به بررسی نکات فنی خود محصولات پرداختیم؛ ولی یکسری نکات دیگری هم وجود دارد که مربوط به مراحل خرید می‌شود که بررسی و رعایت آنها می‌تواند باعث تضمین دهنده یک خرید مطمئن باشد.

در ادامه این بخش قصد معرفی چند نکته درباره راهنما خرید انواع ورق فولادی را با هم بررسی می‌کنیم:

 

1. محل قرار گیری ورق

فرقی نمی‌کند که شما قصد خرید چه نوع ورق فولادی را دارید؛ در هر صورت شما باید قبل از خرید، مشخص کنید که ورق فولادی خودتان را برای چه کاری نیاز دارید و در کجا می‌خواهید آنها استفاده کنید.

 

2. اطلاعات کافی از مشخصات محصول

شرکت و کارخانه‌های زیادی وجود دارند که از لحاظ مشخات، محصولات مشابهی را تولید می‌کنند؛ ولی کیفیت آنها زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است. برای همین نیاز است که قبل از خرید، اطلاعات کافی از مشخصات محصول مدنظر خودتان را داشته باشید.

 

3. مشاوره از افراد با تجربه

یکی از مهم‌ترین نکات خرید انواع ورق فولادی مربوط به همین بخش می‌شود؛ اگر شما از تجربه قبلی در زمین خرید ورق‌های فولادی را ندارید، پیشنهاد می‌کنم که حتما از یک فرد باتجربه در این زمینه، مشورت بگیرید.

 

4. وزن ورق

یادتان باشد که همه ورق‌های فولادی به دلیل استانداردهای مشخص، دارای وزن‌های یکسانی هستند؛ پس یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از خرید انجام دهید، بررسی تعداد و وزن ورق‌های مورد نیاز خودتان است.

 

5. بررسی قیمت ارز در بازار داخلی

بررسی شرایط اقتصادی و قیمت بررسی قیمت ارز در بازار داخلی، می‌تواند جزو اصلی‌ترین نکات قبل از خرید ورق‌های فولادی باشد. همچنین به غیر از بررسی قیمت ارز، باید اطلاعات کافی از قیمت جهانی ورق فولادی هم داشته باشید و آن را با قیمت عرضه دهنده مقایسه کنید.

 

6. استعلام قیمت روز

همانطور که می‌دانید، شرکتها و کارخانه‌های زیادی وجود دارند که اقدام به تولید و عرضه ورقه‌های فولادی می‌کنند که همه آنها هم دارای قیمت‌های مختلفی هستند؛ برای همین پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید، اقدام به استعلام قیمت روز ورق‌های فولادی مدنظرتان بکنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نشوید.

 

7. خرید از فروشنده معتبر

در بالاتر چند بار به وجود شرکتهای مختلف در زمینه فروش ورق‌های فولادی اشاره کردیم؛ ولی اگر شما به دنبال خریدی مطمئن هستید، بهتر است که از شرکت یا فروشنده‌ای خرید کنید که دارای مجوز رسمی باشد. مجوز فروشنده‌ها می‌تواند گارانتی، کیفیت و صحت کالای شما را ضمانت کند.

 

8. پیش فاکتور

به هیچ وجه پیش فاکتور را فراموش نکنید! تمامی توافقاتی که در بین شما و فروشنده انجام می‌شود، در پیش فاکتور ذکر می‌شود و برای همین نیاز است که قبل از خرید انواع ورق فولادی، از فروشنده درخواست پیش فاکتور کنید.

 

9. بررسی بار دریافتی

قطعا کل یا بخشی از هزینه‌ها، بعد از دریافت بار پرداخت می‌شود؛ قبل از پرداخت کامل هزینه‌ها، شما باید بار دریافتی خودتان را به طور کامل بررسی کنید تا هیچ مشکلی از هیچ لحاظ نداشته باشد.

 

10. تسویه

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات خرید ورق فولادی مربوط به بخش تسویه سفارش شما می‌شود. بسیاری از افراد تازه کار، قبل از تحویل کالا، اقدام به پرداخت تمامی هزینه‌ها می‌کنند. فرقی نمی‌کند که شما چه کالایی خریدید و یا از چه شرکتی خرید می‌کنید.

در هر صورت باید حداقل 50 درصد از هزینه‌ها را بعد از دریافت کالا پرداخت کنید.

نکته : مقاله مشخصات انواع ورق های آلیاژی را بخوانید.

نکات خرید ورق گالوانیزه

نکات خرید ورق گالوانیزه

اکثر نکات مربوط به خرید ورق گالوانیزه، مربوط به نکات فنی این دسته ورق‌های فولادی می‌شوند. یادتان باشد که همه کارخانجات پس از تولید ورق گالوانیزه، آنها را به صورت فرمینگ رول یا صفحه به بازار عرضه می‌کنند.

ورق‌های گالوانیزه دارای سه ویژگی ظاهری هستند که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آنها می‌گذارند. این ویژگی‌ها عبارتند از ابعاد، ضخامت و وزن ورق‌های گالوانیزه.

به غیر از موارد بالا، گزینه‌های دیگری به مانند قیمت اولیه ورق فلزی پایه، قیمت فلز پوشش سطحی، هزینه‌های گالوانیزاسیون و … هم بر روی قیمت این دسته ورق‌ها تاثیر می‌گذارند.

 

نکات انتخاب ورق روغنی

همه ورق‌های فولادی دارای ویژگی‌های مخصوص به خودشان هستند که همین ویژگی‌ها باعث می‌شود تا کاربردهای خاصی داشته باشند. یکی از این ورق‌ها، ورق‌های روغنی است که در ادامه به معرفی نکات و ویژگی‌های این نوع ورق‌ها می‌پردازیم:

  •       ظاهر زیبا
  •       دقت ابعادی بالا
  •       مقاومت بالا در برابر فشار و تنش‌های فیزیکی
  •       تنوع در رنگ، سایز و اندازه
  •       تولید ارزان و سریع
  •       کیفیت بالا

 

خرید انواع ورق از مجموعه تهران آهن

شرکت تهران آهن یکی از برترین شرکت‌های عرضه کننده محصولات فولادی به مانند ورق‌های فولادی است که با بیش از 20 سال سابقه، یکی از پیشگامان این صنعت به شمار می‌رود.

اگر شما قصد خرید انواع ورق فولادی برای مصارف خودتان را دارید، می‌توانید خرید خودتان را از تیم تهران آهن به صورت حضوری یا غیرحضوری به ثبت برسانید.

 

مقالات مرتبط

شناخت و ارزیابی کارخانه های تولیدی تیرآهن

شناخت و ارزیابی کارخانه های تولیدی تیرآهن

به دلیل پیشرفت صنایع مختلف به مانند ساختمان سازی، باعث شده تا تقاضا
برای تیرآهن بالا بروند و به همین منظور هم تعداد زیاد کارخانه تولید تیر آهن
در سراسر ایران راه اندازی شده است.

میلگرد دورپیچ | محسابه میلگرد دورپیچ + ضوابط طراحی

میلگرد دورپیچ | محسابه میلگرد دورپیچ + ضوابط طراحی

راهنمای مطالعهضوابط طراحی میلگرد دورپیچمحاسبه میلگرد دورپیچدر این مقاله به محاسبه میلگرد دورپیچ و آنچه که در […]

انواع ورق فولادی سرد و گرم

انواع ورق های فولادی سرد و گرم

راهنمای مطالعهورق چیست؟انواع عملیات ورق کاریورق‌های فولادی به طور کلی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ ورق فولادی گرمورق […]

آرماتورگذاری پی

محدودیت آرماتورگذاری پی

آرماتور های لازم برای مقاطع محدودیت آرماتورگذاری پی ها و شمع ها بر اساس نیروهای وارد بر آن مقاطع در حالت حد نهایی با رعایت محدودیت های زیر محاسبه می شوند .
در پی ها قطر میلگرد ها نباید کمتر از ۱۰ میلیمتر و فاصله محور تا محور آن ها از یکدیگر ، نباید کمتر از ۱۰۰ میلی متر و بیشتر از ۳۵۰ میلی متر در نظر گرفته شود .
در پی های حجیمی که در آن ها ابعاد و حجم بتن مستقل از نیاز های محاسباتی در نظر گرفته می شوند ، رعایت حداقل آرماتور خمشی ضرورتی ندارد .

نورد میلگرد چیست؟

نورد میلگرد چیست؟

میلگرد، عنصری حیاتی در صنعت ساختمان‌سازی، از فرآیند نورد تولیدمی‌شود. شمش‌های فولادی، در فرایندی طولانی ، به میلگردی استوار و کاربردی تبدیل می‌شوند.

مراحل ساخت گلخانه

مراحل ساخت گلخانه + موارد مورد نیاز برای سوله گلخانه

همانطور که میدانید گلخانه ها به محلی گفته می شود که در آن کشت گیاهان انجام می شود.

این گیاهان برای رشد نیاز به شرایط خاصی از جمله میزان نور، دما، رطوبت هوا، شرایط خاک دارند و
باید این موارد را تا حد مورد نیاز برای گل ها فراهم کرد.

پس برای کشت و پرورش گل ها به فضای خاصی نیاز داریم که بتوانیم تمام موارد بالا را داشته باشیم.

محصولات

2 thought on “خرید انواع ورق فولادی
  1. alireza

    یه سوال در مورد قیمت ورق سیاه داشتم
    باید با مشاورهای شما تماس بگیرم؟

    • tehranahanblog

      بله به کارشناسان ما مراجعه کنید
      حتما شما رو راهنمایی می کنند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *